»Vemo, da so mestni svetniki sprejeli prometno strategijo, ki predvideva postopno zmanjševanje prometa v mestnem jedru. A to, kar se dogaja zadnje čase, je zgrešeno. Parkirnih mest je čedalje manj, ljudi v mestu tudi, saj nihče ne bo puščal avta zunaj mesta zato, da bo prišel peš do enega lokala, denimo v Stanetovi ulici. Ni čudno, da ljudje odhajajo le še v trgovske centre. Najemniki pa se srečujejo s čedalje večjimi težavami, kadar prevažamo večje pakete ali celo kakšne stroje,« nam je potožil eden od Celjanov, ki ni edini. Nekatere so zmotili tudi večji plastični lonci na začetku Gosposke ulice, kjer so številni obrtniki. »Ne le zato, ker so s tem preprečili parkiranje, ti lonci, ki verjetno niso bili poceni, kazijo videz celotne ulice,« nas je opozoril drug sogovornik. Še ena Celjanka pa se je pridušala, da celebus, ki po novem vozi tudi po Gosposki ulici, v ničemer ne pripomore k boljšim logističnim razmeram v mestu, saj so številni prej peš na cilju kot z avtobusom.
Celovita obnova Gosposke v prihodnjih letih
»Zavedamo se, da mnogi občani spremembe v prometni ureditvi mestnega jedra spremljajo zelo pozorno in včasih tudi čustveno, a gre za korake, ki jih uvajamo premišljeno in postopno, z jasnimi cilji izboljšati kakovost bivanja v mestu, vključno z dostopnostjo za različne skupine uporabnikov, zagotavljanjem več varnosti ter omogočanjem prijetnejšega in trajnostnega mestnega okolja. Takšno ravnanje nam narekuje tudi sprejeta celostna prometna strategija, ki sledi ciljem države in EU za trajnostno mobilnost,« odgovarja Alen Obrez, vodja službe za odnose z javnostmi na Mestni občini Celje (MOC). Kot dodaja, namen strategije ni omejevanje dostopa do mestnega jedra, temveč urejanje prometa na preglednejši in dostopnejši način za vse uporabnike. »Ukrepi so del širše vizije razvoja mesta v smeri nizkoogljične družbe in so pogoj za pridobivanje evropskih sredstev za trajnostne projekte. S tem Celje ne izpolnjuje le zakonskih obveznosti, ampak ustvarja možnosti za konkretne izboljšave, kot so večja varnost, urejenost in boljše bivalno okolje za občane,« odgovarja Obrez.
V zvezi z Gosposko ulico poudarja, da je trenutna ureditev le začasna. »Celovito obnovo ulice načrtujemo v prihodnjih letih, po obnovi Prešernove in Slomškovega trga. Kar smo izvedli, je bilo nujno, da smo zagotovili večjo prevoznost ulice za intervencijska vozila, gasilce in reševalce, pa tudi komunalna vozila družbe Simbio, ki pogosto niso mogla dostopati do objektov. Z začasno ureditvijo smo torej omogočili večjo varnost in dostopnost intervencijskim službam, pa tudi prihod celebusa v staro mestno jedro, kar je bila pogosto izražena želja med uporabniki mestnega potniškega prometa,« pove Obrez. Za plastične cvetlične lonce je občina, skupaj z namestitvijo, odštela okoli 16 tisoč evrov brez DDV. »Po celoviti obnovi Gosposke se bodo lonci prestavili na druge lokacije,« razkriva Obrez.
Parkirano mesto je lažje najti
V zvezi s parkirišči na MOC menijo, da je teh v najožjem središču mesta dovolj: 722 jih je v modri coni namenjenih kratkotrajnemu parkiranju vseh, ki prihajajo v mesto po opravkih, v lokale, trgovine in poslovne prostore. »Na začetku avgusta se je število teh povečalo za 245, saj smo kratkotrajnemu parkiranju namenili še 265 parkirnih mest na parkiriščih Spodnji grad in Cankarjeva, ukinili pa smo jih 20 v Gosposki ulici. Skupaj je v mestnem jedru in neposredni okolici na voljo skoraj 3700 parkirnih mest v drugi coni ter v garažnih hišah, ki so namenjena dolgotrajnemu parkiranju, predvsem zaposlenih. Manko parkirišč v drugi coni, ki je nastal s spremembo parkirne ureditve, smo nadomestili na novem območju Rakuševega mlina, kjer je prostora za približno 200 vozil, dodatnih 45 so jih uredili pri Tkanini oziroma Zgodovinskem arhivu Celje. Še letos bomo dodatno uredili približno 50 parkirnih mest v Malgajevi in Oblakovi ulici,« razkriva Obrez. Dodaja, da je bilo v preteklosti dopoldne v mestnem središču zelo težko najti prosto parkirno mesto, zato so obiskovalci pogosto krožili in s tem dodatno obremenjevali promet. »S spremembo parkirne ureditve in dodatnimi parkirnimi mesti nam je uspelo zagotoviti večjo pretočnost,« sklene Obrez. Kot verjamejo na MOC, bodo z doslednim izvajanjem prometne strategije dosegli, da bo mestno središče bolj urejeno, varno in živo tako za prebivalce in obiskovalce kot poslovne subjekte.