Protihrupne ograje med železniškima postajama v Zalogu in Polju so eden največjih protihrupnih ukrepov na slovenskem železniškem omrežju. Več kot šest milijonov evrov vreden projekt naj bi pred hrupom železnice zaščitil bližnje stavbe, čeprav je območje resnici na ljubo precej redko poseljeno. Tudi zato so se med prebivalci ob začetku del pojavljale kritike, da jim bodo na direkciji za infrastrukturo z ograjami skazili okolico in presekali sprehajalno pot proti Zajčji dobravi in poljem na vzhodni strani Zaloške ceste.
Če se je bojazen, da jim bodo s postavitvijo protihrupnih ograj onemogočili dostop po stopnicah do podvoza, ki jim je krepko skrajšal že tako dolgo pot do najbližjega postajališča LPP, izkazala za neupravičeno, pa z novimi ograjami kljub temu niso zadovoljni. »Obljubili so nam, da bodo ograje ozelenili in zasadili vzpenjalke. Danes imamo namesto zelene zasaditve tod plevel in invazivne rastline, ki jih nihče ne kosi. Pot do stopnic so povsem zanemarili, po enem letu je že skoraj povsem preraščena s plevelom. Če so ljudje zvečer tu zaradi svetlobe železnice lahko hodili, je danes zaradi ograje tema, tako da si tod ne upajo več hoditi. Res bi prosili, če bi na obstoječi drog namestili še eno luč, ki bi pot malo osvetlila, pa da bi kosili ob ograji, če že niso držali obljube o zeleni zasaditvi,« pravi Založan Stojan Sevšek, ki je žalosten, da so na direkciji sprehajalno pot ob železnici s protihrupnimi ograjami povsem uničili.
Zakaj ni zasaditve?
Na pojasnila direkcije za infrastrukturo še čakamo, a je iz razpisne dokumentacije za postavitev protihrupnih ograj na območju Zaloga in Polja razvidno, da je bila zelena izvedba ograj res predvidena, in sicer tako, kot so nam povedali krajani, da se ponekod ob ograji zasadijo grmovnice, ponekod pa vzpenjalke. So nam pa na kritike, da so protihrupne ograje v Zalogu predimenzionirane, na direkciji pred časom odgovorili, da morajo biti protihrupne ograje dovolj dolge in jih ne morejo postaviti samo pred stavbami, ki naj bi jih ščitile pred hrupom. »Ograja je podaljšana proti zahodu tudi zaradi dejstva, da vsaj deloma ščiti stanovanjske stavbe ob ulici Pot na Hreše pred hrupom z ranžirne postaje. Za ograjo je bil izveden izračun upravičenosti, ki je pokazal, da je postavitev ograje upravičena,« so povedali na direkciji.
Poudarili so še, da je bila hoja po ozki poti nad podvozom med tiri in kovinsko ograjo že pred postavitvijo ograj prepovedana, zato so kritike krajanov o uničeni sprehajalni poti neupravičene, še več, zaradi ograje nepooblaščene osebe nimajo več
dostopa do pasu ob železniških tirih, s čimer so poskrbeli za »večjo stopnjo varnosti«.