Visoke cene pšenice in energentov najbrž niso edini razlog, da družba Žito, ki je v lasti Podravke, opušča peko kruha in drugih pekarskih izdelkov za Bežigradom. Novica namreč sovpada s pobudo za pripravo občinskega podrobnega prostorskega načrta za območje na vogalu Samove in Podmilščakove ulice, kjer bi lahko v naslednjih letih sezidali okoli 175 stanovanj. Po podatkih iz pobude, ki so jo na ljubljansko občino poslali konec lanskega leta, bi jih nekaj manj kot polovico zgradili na zemljišču v lasti Žita, ostala pa na zemljišču družbe Avtomerkur v likvidaciji. Ta je v lasti podjetja Unit-AS nepremičnine, ene od družb v lasti holdinga Hram, ki ga je lani prevzela Svema Trade, katere lastnik je podjetnik Srečko Jambrovič.
Čim več stanovanj
Medtem ko se na Žitovem zemljišču danes pretežno nahaja proizvodni obrat, je na delu Avtomerkurjevega zemljišča poslovna stavba, v kateri je trgovina s kolesi in kolesarsko opremo. Tudi v prihodnosti naj bi v pritličje novega kompleksa umestili poslovne prostore, predvsem za trgovske, storitvene in gostinske dejavnosti, pri čemer je konkretno omenjena večja samopostrežna trgovina z mešanim blagom. »V delu etaž nad pritličjem so predvidene mirnejše nestanovanjske dejavnosti, kot na primer pisarne, zdravstvene ordinacije, neinstitucionalno izobraževanje in podobno. V okviru prostorskih možnosti se lahko predvidi tudi manjša športna dvorana za fitnes ali aerobiko. V etažah nad pritličjem je zanimiva tudi umestitev kapacitet za kratkotrajno nastanitev (apart hotel),« je mogoče prebrati v pobudi za pripravo prostorskega akta.
A poudarek bo vendarle na stanovanjih, česar investitorji niti ne skrivajo, saj poudarjajo, da mora biti njihov delež čim večji, vsaj 70 odstotkov vseh površin nad terenom. Izkoristili bi tudi pritličje, ki ni obrnjeno na Samovo in Podmilščakovo, ki sta s hrupom zelo obremenjeni ulici. Glede na to, da zemljišče v lasti Žita in Avtomerkurja meri okoli 10.000 kvadratnih metrov in da je predvidenih okoli 175 stanovanj, je jasno, da bo zemljišče precej pozidano. Po občinskem prostorskem načrtu je na lokaciji predvidena visoka prostostoječa stavba, ki naj bi se prilagajala dobrih 27 metrov visoki stavbi Lesnine ob Parmovi ulici.
Manj parkirnih mest
Iz pobude je razvidno, da naj bi si investitorji za območje prizadevali izdelati mobilnostni načrt, kar običajno pomeni, da bi zgradili manj parkirnih mest od predpisanih v prostorskem aktu. Če je lokacija dobro povezana z javnim potniškim prometom ter kolesarskimi in peš površinami, so takšne pobude običajno sprejete. Za to lokacijo bi bilo to bržkone upravičeno, saj po Samovi ulici poteka proga 22 (Fužine P+R–Kamna Gorica) mestnega avtobusnega prometa, po Podmilščakovi ulici pa proga 14 (Savlje–Bokalce). Najbližje postajališče je oddaljeno zgolj 18 metrov. Tako na Podmilščakovi kot Samovi ulici so urejene tudi kolesarske površine.
Investitorji navajajo, da bi se gradnje lotili kmalu po sprejemu občinskega podrobnega prostorskega načrta, predvidoma bi se najprej dela lotili v družbi Unit-AS, sledili bi jim v družbi Žito, predvidena pa je tudi tretja faza, in sicer na območju ob Staničevi ulici, kjer stojita dve vili. »Fizični osebi, ki imata v lasti vilo na Staničevi 19, pri pripravi in sprejemu OPPN ne nameravata aktivno sodelovati. Njun interes je, da se pogoji bivanja z novim OPPN ne poslabšajo. Nepremičnino sta pripravljeni tudi prodati ali nadomestiti z novim, večjim objektom. Vila na naslovu Staničeva 17 je v lasti več lastnikov, ki prav tako ne nameravajo aktivno sodelovati pri pripravi OPPN, zanima pa jih, ali ima njihovo zemljišče potencial, ki bi upravičil morebitne posege na obstoječem objektu,« je o namerah teh lastnikov navedeno v ponudi.