Ljubljanska občina se je v predstavitvi za veliki nepremičninsko-investicijski sejem v Cannesu osredotočila predvsem na projekte na širšem območju bodočega potniškega centra. Javnosti je nova predvsem informacija o obujenem nepremičninskem projektu v izteku Masarykove ceste blizu šmartinskega podvoza, za katerega je zemljišča v zadnjih mesecih po podatkih zemljiške knjige intenzivno kupovala slovaška družba Corwin. Še bolj presenetljiva pa je informacija iz brošure, da so v nižji polkrožni stavbi ob cesti predvidena tudi neprofitna najemna stanovanja.
Čeprav bi se lahko na prvi pogled lahko zdelo, da gre šele za idejo brez oprijemljivih temeljev, pa podatki iz zemljiške knjige in zadnje informacije o širitvi šmartinskega podvoza oziroma celotne Masarykove ceste govorijo o tem, da je projekt srednjeročno uresničljiv. Čeprav je po zazidalnem načrtu za Masarykovo cesto predvidena obsežna širitev v šestpasovnico s koridorjem za tramvaj, so na občini te načrte že pred časom opustili in zdaj načrtujejo le še štiripasovnico, kar pomeni več deset tisoč kvadratnih metrov zazidljivih površin. Posebej velike površine se bodo sprostile ravno na vogalu Masarykove in Šmartinske ceste pred podvozom, kjer je na brošuri vrisana soseska z neprofitnimi najemnimi stanovanji in kjer so zemljišča po podatkih zemljiške knjige občinska. Za izvedbo projekta bi morali popraviti prostorski akt ter verjetno odkupiti še nekaj parcel severno v bližini železnice. Glede na skice in prostorski akt bi na tej lokaciji lahko zgradili približno 150 stanovanj.
Corwin v Cannesu s tremi projekti
Tik ob polkrožni stavbi z neprofitnimi stanovanji je predvidena 72 metrov visoka poslovno-stanovanjska stolpnica z večnadstropnim podstavkom, ki je po načrtih iz brošure zdaj nekoliko manjši kot tisti v Situli na drugi strani železnice. Zemljišča za ta projekt je slovaška družba Corwin odkupila tako od Družbe za upravljanje terjatev bank kot od podjetja z za okoliščine nenavadnim imenom Naravno zdravilišče Bukovnica. Gre za transakcije, ki so se zgodile v zadnjih treh mesecih in še sploh niso dokončno vpisane v zemljiško knjigo, je pa posel nedavno potrdil Róbert Mitterpach, finančni direktor v Corwinu.
Na ljubljanski občini v sodelovanju s Spiritom v Cannesu predstavljajo še več drugih projektov – v prvi vrsti Emoniko in poslovni kompleks Vilharia ob Vilharjevi cesti, ki ga bo kmalu začel graditi ravno Corwin. To pa še ni vse, saj je v brošuri predstavljen še en Corwinov projekt, in sicer velika poslovno-stanovanjska stavba za Slovenijalesom, ki so jo sprva nameravali graditi v Zavarovalnici Triglav. V predstavitvi je že navedeno, da bodo v tej stavbi tudi stanovanja, o čemer smo že pisali in kar bodo dopustile spremembe občinskega prostorskega načrta.
V predstavitvi so na občini prvič tudi javno razkrili podobo kompleksa Emonika vključno z novim železniško postajno dvorano nad tiri in novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti. Ravno ta teden je minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec napovedal, da se bo gradnja Emonike začela naslednji mesec, a je pri tem omenjal »šele« pripravljalna gradbena dela, povezana s širitvijo železniškega dela podvoza na Dunajski cesti, kjer bo po novem namesto štirih šest tirov. Za samo Emoniko se zdi, da bo v nekaj mesecih investitor lahko zaprosil za integralno gradbeno dovoljenje s presojo vplivov na okolje, letos bi lahko zaprosili tudi za gradbeno dovoljenje za železniško postajno dvorano, medtem ko se projektiranje avtobusne postaje zaradi pritožbe na natečaj sploh še ni začelo. x