Na občini Vrhnika so v zadnjih mesecih bogatejši za kar nekaj novih pridobitev. Poročali smo že o novi južni obvoznici, ki povezuje naselje Verd z avtocesto in tako razbremeni središče Vrhnike prometa iz smeri Borovnice. Pripravljalna dela pa so prejšnji mesec začeli na Tankovski cesti, kar je prvi korak do severne obvoznice, ki naj bi mesto razbremenila prometa iz smeri Logatca in Brezovice. Po napovedih občine bodo dela na 770-metrski trasi končana do spomladi. Trenutno pripravljajo cestišče za asfaltiranje, delo bi lahko dokončali do konca novembra.

Brv v Verdu

V naselju Verd pa so konec septembra z namestitvijo ograje uradno zaključili dela na novi brvi čez Ljubljanico. Dela na novem objektu so začeli februarja letos, potem ko so lanskega septembra podpisali pogodbo s podjetjem Trgograd, ki je izvedlo dela v vrednosti 539 milijonov evrov skupaj z DDV. Na spletni strani občine lahko preberemo, da je na istem mestu že stal most, ki so ga zgradili leta 1987, vendar so se zaradi njegove dotrajanosti odločili za gradnjo nove brvi. Brv je sicer prehodna že od prvega septembra, saj jo uporabljajo šolarji na poti v Osnovno šolo Ivana Cankarja, varnost pa je začasno zagotavljala gradbena ograja. Za dodatno varnost šolarjev so do zaključka del na novi ograji skrbeli tudi člani vrhniškega združenja šoferjev in avtomehanikov, poroča Naš časopis. V minulem šolskem letu so v času gradnje brvi za šolarje, ki se zanašajo na brv za pot do šole, na občini zagotovili začasni prevoz.

Muzejska lokomotiva

V prvi polovici oktobra pa so na nekdanjo končno železniško postajo Vrhnika mesto v središču mesta prestavili muzejski eksponat, parno lokomotivo serije 62. Lokomotiva je bila prej razstavljena v Železniškem muzeju Slovenskih železnic v Ljubljani, od koder so jo tudi prepeljali. Na spletni strani muzeja lahko preberemo, da je bila lokomotiva izdelana leta 1957 v tovarni Đuro Đaković v Slavonskem Brodu. Lokomotivo so sicer 14 let uporabljali v nekdanji Tovarni celuloze in papirja Djuro Salaj v Krškem, od leta 1988 pa je v muzejski zbirki tirnih vozil. »Lokomotivo bodo sedaj temeljito prenovili in bo služila kot razstavni eksponat pred obnovljeno postajo. Tam bo prihodnje leto zaživel predstavitveni prostor o prometu na Vrhniki, s poudarkom na železnici,« nam je sporočila Lina Celarc iz Zavoda Ivana Cankarja za kulturo, šport in turizem Vrhnika. Na spletni strani muzeja so še zapisali, da je lokomotiva razstavljena na končni postaji nekdanje lokalne proge Ljubljana–Vrhnika, ki je bila v uporabi od leta 1899 do 1966.

Barjansko kolesarsko omrežje

Med Vrhniko in naseljem Ligojna so konec septembra začeli polagati asfalt na novi kolesarski stezi, oktobra pa so postavili nov most za kolesarsko stezo, poroča Naš časopis. Občina je na družbenih omrežjih objavila, da se je prejšnji teden na relaciji Vrhnika–Horjul odprlo novo delovišče od Ligojne do naselja Razpotje. Dodali so, da gre za zahtevnejši odsek, saj bodo prostor za kolesarsko stezo morali zagotoviti s podpornimi in opornimi zidovi. Kot smo že poročali, je omenjeni odsek del Barjanskega kolesarskega omrežja. Gre za ureditev 12 kilometrov dolgega odseka na obremenjeni cesti med Vrhniko in Horjulom. Vrednost projekta je ocenjena na 4,1 milijona evrov, od česar naj bi občina Vrhnika prispevala 3,1 milijona evrov, preostalo pa občina Horjul. V Horjulu so dela na svojem odseku omrežja začeli že lanskega avgusta. 

Priporočamo