Kranj. Potem ko so na Mestni občini Kranj (MOK) minuli teden prejeli pravnomočno gradbeno dovoljenje za rekonstrukcijo Savske ceste in mostu pri nekdanji tovarni Planika, v teh dneh pripravljajo razpis za izvajalca del. Zaradi obsežnosti projekta in finančnih posledic so dela razdelili na sklope. Njihova projektantska ocena znaša brez davka na dodano vrednost približno sedem milijonov evrov, za del kolesarske infrastrukture pa načrtuje MOK tudi sofinanciranje iz naslova evropskih sredstev.

S celostno rekonstrukcijo in nadgradnjo obstoječe prometne infrastrukture na območju Savske ceste v Kranju od križišča s Smledniško cesto do Savske loke, vključno z ureditvijo infrastrukture za kolesarje, pešce in javni potniški promet, premostitvenega objekta čez Savo, fekalne kanalizacije, vodovoda ter komunalne infrastrukture bodo revitalizirali del Kranja, v katerem bo Stanovanjski sklad RS (SSRS) zgradil sosesko Ob Savi s približno 240 stanovanji.

»Urejena prometna in komunalna infrastruktura sta pravzaprav pogoj za začetek gradnje te soseske. Savska cesta bo po rekonstrukciji širša po celotni dolžini in bo imela tudi pločnik. Obstoječi most pri Planiki, na območju katere deluje več kot 40 gospodarskih subjektov, bomo podrli ter zgradili novega, ki bo precej širši, saj bo imel dva vozna pasova, pločnik in kolesarsko stezo na obeh straneh. Poleg tega bo postavljen približno 1,5 metra više kot sedanji, kar bo omogočilo večjo poplavno varnost na tem območju. Ob tem bomo prestavili še tlačni kanal pod most čez Savo, » so povedali na MOK in dodali, da je v pripravi razpis za izvajalca za prvi sklop del, s katerimi nameravajo začeti predvidoma v začetku leta 2023.

Upajo na upravljanje četrtine stanovanj

Območje ob Savi, ki ga Kranjčani zaradi barakarskega naselja imenujejo Koreja, bo dobilo sodobno podobo ter urejeno komunalno in prometno infrastrukturo. »S tem bomo občutno izboljšali tudi dostopnost do središča mesta prebivalcem Orehka, Drulovke in iz bolj oddaljenih vasi na desnem bregu Save. Izredno pomembno pa je, da se bo potem tukaj začela gradnja stanovanj. Povpraševanja je res veliko, zato si na vso moč prizadevamo čim prej izboljšati razmere na stanovanjskem področju. Pri tem upamo tudi na dogovor s SSRS, da občina v upravljanje pridobi vsaj četrtino novo zgrajenih stanovanj,« je pojasnil župan MOK Matjaž Rakovec.

V prvi fazi izgradnje soseske Ob Savi naj bi v letih 2024 in 2025 zgradili 187 stanovanjskih enot (od tega 28 oskrbovanih stanovanj za starejše), v drugi fazi pa še okoli 50. Razpis za projektiranje celotne soseske je že odprt, gradbenega dovoljenja pa se nadejajo v začetku prihodnjega leta. V soseski načrtujejo tudi otroško igrišče, športno igrišče za mladostnike, družabni prostor s slaščičarno in povezavo kolesarske poti ob Savi.

Z novo kolesarsko povezavo Športni park Kranj–Avtobusna postaja Kranj pa se v gorenjski prestolnici že ponašajo na 500-metrov dolgem odseku Ceste Staneta Žagarja med križiščema z Oldhamsko in Bleiweisovo cesto. MOK je tam z dograditvijo manjkajoče kolesarske infrastrukture uredila varno kolesarsko pot med soseskami Primskovo, Vodovodni stolp, Center in avtobusno postajo znotraj gosto naseljenega dela mesta. Obenem so zamenjali in obnovili še vodovod, kanalizacijo, javno razsvetljavo ter uredili taktilne plošče za slepe in slabovidne.

Priporočamo