Dela, ki jih v več fazah izvaja Dars, so se na odseku štajerske avtoceste med Slovenskimi Konjicami in Dramljami začela novembra 2024. Pozimi bodo izvajali pripravljalna dela za drugo fazo obnove, ki se je bodo v smeri proti Mariboru lotili poleti prihodnje leto, medtem ko so glavna dela na odseku v smeri Ljubljane končali. Trenutno zastojev ni, saj promet poteka po dveh zoženih prometnih pasovih v obe smeri, le za izvoz Slovenske Konjice proti Mariboru se je treba na začetku zapore razvrstiti na desni pas. Tako bo promet urejen do decembra, čez zimo jo bodo odstranili, v primeru sneženja pa še prej.

Z župani občin so zgledno sodelovali

Od sredine junija prihodnje leto pa je predvidena nova trimesečna zapora smernega vozišča, tokrat proti Mariboru, promet pa bo urejen po sosednjem, obnovljenem vozišču, po enem pasu v vsako smer. »V okviru del so predvidene sanacija predorov Pletovarje in Golo rebro, vzpostavitev prisilnega prezračevanja v vseh predorskih ceveh ter ureditev ubežnih poti skozi obstoječa prečnika v obeh predorih. Poleg tega projekt vključuje obnovo viaduktov Škedenj I, Škedenj II in Grapa ter postavitev protihrupnih ograj na izbranih delih trase,« pravi Matic Poznič z Darsa. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se je ob zaključku prve faze del sestala z župani občin, ki so zaradi obnove občutili povečanje prometa. »Dejstvo je, da smo v res velikem investicijskem ciklu, takšnem, kot ga na naših avtocestah ni bilo vsaj 15 let. Seveda pa so se takrat, ko so bili zastoji najdaljši, osebna vozila umikala na državne in lokalne ceste, mi pa smo poskušali ta pritisk čim bolj zmanjšati,« je poudarila ministrica Bratuškova. Da so prvo fazo obnove končali tudi po zaslugi odličnega sodelovanja med vsemi deležniki, predvsem župani, pa je poudaril prvi mož Darsa Andrej Ribič.

Od sredine junija prihodnje leto je predvidena nova trimesečna zapora smernega vozišča, tokrat proti Mariboru, promet pa bo urejen po sosednjem, obnovljenem vozišču, po enem pasu v vsako smer.

»To obdobje je bilo zahtevno, a znosno,« se je strinjal župan Slovenskih Konjic Darko Ratajc. Da so pravočasni ukrepi pripomogli k temu, da je bil promet znosen, je poudaril tudi župan Vojnika Branko Petre. »V času obnove avtoceste se je promet osebnih vozil skozi Vojnik povečal za četrtino, tovorni pa se je praktično podvojil. Postavili smo dve dodatni semaforizirani križišči, vsi semaforji pa so bili vodeni daljinsko prek videosistema, naredili smo tudi dodatne in še nekatere prehode za pešce. Zato upam, da bo to dalo rezultate tudi prihodnje leto, ko bo stanje podobno,« je dejal Petre.

Prva faza obnove končana, dela na odstavnem pasu še vedno potekajo

Štajerska avtocesta, smer Maribor. Foto: Mojca Marot

So pa prometni kolaps doživeli v Slovenski Bistrici, na katero so odgovorni sprva kar malce pozabili. Kot je dejal župan Ivan Žagar, pa so se tudi pri njih po nekaj sestankih stvari vsaj nekoliko normalizirale. »Že sicer v primeru kakršnega koli zastoja na avtocesti pri nas nastane kolaps v mestu, zato že načrtujemo tretjo fazo zahodne obvoznice. Bodo pa prihodnje leto težave še večje, ker načrtujemo rušenje viaduktov. Kljub vsemu upam, da bo znosno,« se nadeja bistriški župan Žagar.

Na štajerski avtocesti med Celjem in Mariborom so se sicer poleti začela dela tudi na odseku med Slovensko Bistrico in Framom, ki jih bodo nadaljevali tudi prihodnje leto, ko bodo na novo zgradili viadukt Devina, končali pa v prvi polovici leta 2027.

Celotna naložba bo Dars stala 64 milijonov evrov. Na štajerski avtocesti med Celjem in Mariborom so se sicer poleti začela dela tudi na odseku med Slovensko Bistrico in Framom, ki jih bodo nadaljevali tudi prihodnje leto, ko bodo na novo zgradili viadukt Devina, končali pa v prvi polovici leta 2027.

Priporočamo