Potem ko javno električno vozilo Kranvaj, ki omogoča brezplačni prevoz na klic, redno uporabljajo že šest let in so v preteklih letih za uporabo mestne uprave obstoječi vozni park zamenjali z električnimi avtomobili, s temi pa so opremili tudi vozne parke zavodov in služb, se te dni v Mestni občini Kranj (MOK) veselijo nove pridobitve na področju mobilne trajnosti. V floto avtobusov podjetja Arriva in redni mestni promet bodo vključili prve štiri od osmih naročenih avtobusov na električni pogon podjetja MAN Truck & Bus Slovenija.
Dvanajst metrov dolga e-vozila omogočajo prevoz do 80 potnikov, krasi pa jih posebna grafična podoba. »Vsak od električnih avtobusov nosi ime enega od znamenitih Kranjčanov, tako da bodo potniki odslej utegnili 'čakati na Puharja' (po fotografu Janezu Puharju), 'prestopali na Jenka' (po pesniku Simonu Jenku), 'zamudili Prešerna' (po pesniku dr. Francetu Prešernu) in 'srečali znanca na Bleiweisu' (po dr. Janezu Bleiweisu). Do konca letošnjega leta bodo dobavljeni še ostali štirje avtobusi, ki jih bomo prav tako poimenovali po pomembnih kranjskih osebnostih, pri tem pa bomo k sodelovanju povabili tudi občane,« so pojasnili na MOK. Za nakup osmih električnih vozil, za katere vzpostavljajo tudi polnilnice, so 2,8 milijona evrov pridobili na razpisu Eko sklada.
Obsežno usposabljanje in izboljšana varnost
»Z vključitvijo električnih avtobusov v mestni promet smo začeli konkretno in v trajnostno smer spreminjati tudi javni potniški promet. To je edina prava pot, če želimo ohraniti okolje, zdravje ljudi in kakovost bivanja. Cilj je, da v prihodnjih treh letih kupimo še 12 e-avtobusov ter tako konkretno elektrificiramo in posodobimo floto avtobusov,« je na slavnostni prireditvi ob prevzemu edinstvenih avtobusov povedal kranjski župan Matjaž Rakovec. Direktor podjetja Arriva Bo Karlsson je pojasnil, da so vozniki in vzdrževalno osebje opravili obsežno usposabljanje za upravljanje in vzdrževanje novih vozil, ki poleg okoljskih koristi ponujajo tudi izboljšano varnost, udobje in zanesljivost za potnike in voznike.
Da se pomena elektrifikacije prometa zavedajo tudi v vladi, je potrdil minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han. »Zaradi naših zanamcev smo dolžni vlagati v zelene in trajnostne tehnologije ter rešitve. V Kranju delajo, kar drugje šele napovedujejo. Imajo vizijo, ki ji sledijo, in na to so lahko zelo ponosni,« je med drugim poudaril minister in dodal, da je pred kratkim podpisal Zavezo o sodelovanju pri Strateškem partnerstvu v Misiji GREMO, ki je misija zelene in digitalne preobrazbe slovenske avtomobilske industrije. »Vlada si bo zato do leta 2027 za prestrukturiranje te industrije prizadevala zagotoviti 200 milijonov evrov. Prvi projekti na tem področju že imajo zeleno luč ministrstva. Zavedati se moramo, da slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti kar deset odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda. Njena digitalna in zelena transformacija tako nista nujni le iz ekoloških vzrokov, temveč jo zahteva tudi konkurenčnost na globalnem trgu,« je še izpostavil Matjaž Han.