Računsko sodišče je lani preverilo poslovanje občine Dol pri Ljubljani v letu 2022. V nedavno izdanem poročilu je sodišče ugotovilo, da je pri poslovanju občine v tistem letu nastala vrsta nepravilnosti. Med drugim župan o začasnem financiranju ni obvestil občinskega sveta in nadzornega odbora o sprejeti odločitvi o začasnem financiranju. Na področju financ občina ni imela ustreznih evidenc. Pri ravnanju z nepremičninami občina pri menjavah zemljišč in oddaji prostorov v najem ni določila skrbnika. Revizijska komisija je še ugotovila, da tudi evidenca nepremičnega premoženja in načrt razpolaganja z zemljišči nista bila popolna. Na področju javnih naročil so ugotovili, da občina ni imela zagotovljenih sredstev za prevzem obveznosti. Komisija je v poročilu izpostavila primer, ko se na občini niso dogovorili za podaljšanje roka izvedbe del, prav tako pa niso zaračunali pogodbene kazni, investicijska dokumentacija pa je bila nepravilna. Komisija je še izpostavila nepravilnosti pri izvedbi postopka dodelitve sredstev, ki so bila dodeljena tudi brez javnega razpisa, pri zadolževanju pa niso v celoti izvajali nadzora. Komisija je glede dodeljevanja sredstev občino še opozorila, da ta nima sprejetega programa za lokalno kulturo.
Nekatere nepravilnosti
že odpravili
Kljub dolgemu seznamu ugotovljenih nepravilnosti so v poročilu poudarili, da so na občini zgledno sodelovali v postopku revizije in nekatere nepravilnosti že odpravili med postopkom, zato niso zahtevali revizijskega poročila. »Občina navkljub ugotovljenim nedoslednostim ni oškodovala premoženja občine ali na kakšen drug način neupravičeno/neracionalno porabljala javnih sredstev,« je ugotovitve računskega sodišča komentiral Željko Savič, župan Dola pri Ljubljani, ki je poudaril, da bodo upoštevali priporočila komisije in v prihodnje ravnali v skladu s pravili. Župan je povedal, da so priporočila komisije bolj splošna in vezana na dosledno spoštovanje zakonodaje. Že med revizijo pa so izvedli več popravljalnih ukrepov, kot so vzpostavitev pravilno razvrščenih evidenc v programskem orodju excel, na spletni strani pa so objavili rezultate javnih razpisov. Glede neobstoječega programa za kulturo pa je župan s sklepom določil delavca, ki bo razpis pripravil, in rok, do kdaj mora biti ta pripravljen.
Male občine, velike obveznosti
»Težava, ki jo kot župan vidim, je v tem, da zaradi majhnosti občinske uprave sleherni zaposleni pokriva več področij, tako da je od delavcev težko pričakovati, da bo njihova doslednost enako 'kakovostna' kot v večjih občinah ali drugih državnih organih, kjer praviloma posamezno področje pokriva več zaposlenih,« je opozoril Savič. Dol pri Ljubljani ima sicer deset zaposlenih, župan pa funkcijo opravlja poklicno. Pri tem je še dodal pojasnilo, da imajo manjše občine pogosto težave pri tovrstnih revizijah, saj le s težavo dohajajo in izpolnjujejo številne administrativne obveznosti in naloge. Slovenija ima 212 občin, s strani države pa je bilo samo 13 revizij. Od tega je bilo po podatkih župana v kar enajstih revizijah podano negativno mnenje, tako kot pri njegovi občini.
»Ugotavljam, da dosledno spoštovanje predpisov velikokrat pomeni tudi dodatno administrativno breme, četudi brez prave dodane vrednosti. Menim, da priprava investicijskih dokumentacij za manjše projekte, priprava mesečnih likvidnostih načrtov, pisanje obsežnih poročil o realizaciji proračuna, o doseženih ciljih in rezultatih proračuna ter vzpostavljanje različnih evidenc v praksi pomenijo, da občina teh nalog z obstoječim številom zaposlenih ne bo mogla izpolniti,« je župan komentiral administrativno breme. Pri tem je še opozoril, da bodo zaradi vseh obveznosti morali povečati število zaposlenih na občini, kar se mu ne zdi gospodarno, niti učinkovito. »Problem povečevanja ali širjenja birokracije in s tem povezane gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti poslovanja žal ne obravnava noben predpis, zato pričakujemo, da tukaj kršitev ne bo,« je zaključil župan Dola pri Ljubljani.