Iz Velenja do Dobrne se bo mogoče s kolesom popeljati že konec letošnjega, do Mislinje pa konec prihodnjega leta. Direkcija RS za infrastrukturo je namreč z velenjsko občino sklenila pogodbo za gradnjo obeh kolesarskih povezav. Gradnja kolesarske trase skozi Hudo luknjo se bo začela na Selu in ob desni strani reke Pake tekla vse do kamnoloma Paka, kjer bo prvič prečkala reko in cesto. Na celotni trasi bodo do Doliča, kjer se priključi obstoječi povezavi (Štrekni), urejeni štirje novi nadvozi, dva mostova, sanirani bodo trije obstoječi železniški predori, en predor pa bo zgrajen na novo. Ob poti, ki bo večinoma potekala po trasi nekdanje železnice, bo saniranih tudi 15 obstoječih kamnitih opornih zidov, rekonstruirana dva mostova čez Jablanski potok in Jeseničnico, umeščene bodo štiri nove oporne/podporne konstrukcije in galerija. Med drugim bo urejen tudi par avtobusnih postajališč in tri počivališča za kolesarje. Celotna dolžina nove povezave bo dolga približno 9,4 kilometra, investicijska vrednost pa je ocenjena na dobrih 15 milijonov evrov.
Prek Štrekne povezani tudi z Avstrijo
Povezava med Velenjem in Dobrno pa se bo iz novozgrajene povezave med Šoštanjem in Velenjem od trgovskega centra Velenjka nadaljevala kot samostojna kolesarska pot ob desni strani ceste (gledano v smeri proti Celju) do križišča v Črnovi, nato po lokalni cesti, ki pelje vzporedno z glavno cesto v smeri Pirešice. V Pirešici se bo nadaljevala po novozgrajeni površini in glavno cesto na sredini vinskogorskega klanca prečkala na že obstoječem podvozu. Nato se bo priključila na lokalno cesto in se nadaljevala proti Vinski Gori. Od Velenjke do meje z občino Dobrna bo trasa dolga 6,4 kilometra, od tega bosta 2 kilometra potekala po ločenih kolesarskih površinah. Vrednost izgradnje je ocenjena na slaba 1,3 milijona evrov.
Izgradnja regionalne kolesarske povezave od Velenja skozi Hudo luknjo do Mislinje je pomembna predvsem v luči zagotavljanja dnevne in trajnostne mobilnosti med Koroško in Savinjsko regijo, saj bi lahko manj ljudi za dnevne migracije uporabljajo osebna vozila, pomembna pa je tudi z vidika prestrukturiranja Savinjsko-šaleške regije in razvoja Koroške. »Za Šaleško dolino in preostalo Slovenijo je to preko Štrekne (kolesarska povezava po Mislinjski dolini) glavna povezava z Dravsko kolesarsko potjo tako v Sloveniji kot v Avstriji. Prav tako pa je za nas pomembna tudi povezava proti Dobrni in Spodnji Savinjski dolini, ki jo bo omogočila kolesarska pot iz Velenja preko Vinske Gore,« poudarja velenjski župan Peter Dermol. Oba projekta sofinancira EU iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, velenjska in mislinjska občina pa sta za izgradnjo namenili del svojih sredstev v okviru mehanizma dogovor za razvoj regij.