Vse od začetka tega tedna so na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo potekali tehnični dnevi, ki jih je obiskalo skoraj 300 osnovnošolcev iz štirih osnovnih šol: Osnovne šole (OŠ) Črnomelj, OŠ Ledina, OŠ Dobje in OŠ Vič. V veliki avli fakultete je učence najprej pozdravil predstavnik fakultete, prodekan za študentske zadeve doc. dr. Klemen Kozmus Trajkovski. Povedal je, da so veseli odziva šol, hkrati pa dodal, da bi bilo zanimanje še veliko večje, če bi bilo razpisanih še več tovrstnih projektov. »Ker v petek tudi na naši fakulteti potekajo informativni dnevi, smo morali zaključiti že v četrtek. Vse delavnice, ki smo jih tokrat pripravili, so zastavljene na čim bolj atraktiven način,« je še pojasnil prodekan in pri tem v smehu zagotovil, da mladine niso obremenjevali s teorijo in zahtevnimi algoritmi.
Navdušeni nad tehnologijo
Namen tehničnih dni je predvsem mlademu človeku predstaviti poklic. »Gradbeništvo še poznajo, tudi geodezijo, že zaradi imena. Zato pa je vodarstvo mladini neznano. Zadnji letniki srednje šole so bolj ali manj že odločeni, kaj bodo študirali naprej. Zato poleg dijakov s tovrstnimi dogodki želimo privabiti tudi višje razrede osnovnih šol, da vidijo, s čim se pri nas ukvarjamo,« je pripovedoval Kozmus Trajkovski in poudaril, da so njihovi študentje trenutno zelo iskan kader. »Če odkrito povem, sem bila prijetno presenečena nad delavnico, na kateri so predstavili merjenje položajev točk in sledenje geodetskemu instrumentu z izrisom v realnem času. Predvsem pa nad tem, da je študij primeren tudi za ženske,« nam je povedala Angelina Agliamova iz OŠ Ledina, ki je fakulteto v torek obiskala skupaj s sošolci osmega razreda. Prav tako je priznala, da bo resno razmislila o tem, ali naj po končani srednji šoli ali gimnaziji študij nadaljuje tukaj. »Študij je zelo dinamičen, veliko je tudi terenskega dela,« je dodala Agliamova. Nad tehničnimi vsebinami je bila navdušena tudi njena sošolka Diana Burtseva-Kulyavtseva. »Ne morem verjeti, kako napredne so danes merilne naprave, ki so nam jih predstavili. Človeku zelo olajšajo delo,« je ugotavljala.
Drugo skupino učencev smo spremljali v konstrukcijsko-prometnem laboratoriju, kjer je potekal preizkus trdnosti gradbenih materialov. »Všeč mi je, da smo dobili priložnost spoznati tudi laboratorij fakultete. Razmišljam o tem, da bi šolanje nadaljeval na šoli na Vegovi ali Aškerčevi, saj me tehnične vede zelo zanimajo. Tudi doma imam možnost delati z orodjem,« pa nam je zaupal Tiam Abdič, ki bo na seznam potencialnih fakultet zagotovo dal tudi gradbeno fakulteto. Veliko zanimanja za predstavljena področja je pokazal tudi Vitomir Semenič Scott. Kot je povedal, je bilo zanimivo spoznati delo geodeta, uporabo naprav in razloge, zakaj so le-te pomembne. »Naravoslovni predmeti me že tako zelo veselijo, imam pa še leto dni, da razmislim, kam po koncu osnovne šole.«
Kaj vse so osnovnošolci
počeli in spoznali?
V štirih dneh so učenci lahko preizkusili modele mostičkov, sestavljali različne konstrukcije in se ob tem neizmerno zabavali. S pomočjo magnetov so spremljali sile, ki delujejo nanje. Seznanili so se z vzroki, vrstami in posledicami potresov, v laboratorijih so preizkušali gradbene materiale in mehaniko tal, izvedeli so tudi, kaj so IR-kamera, heliodon in spektrometer. Z zanimanjem so spremljali delo geodeta, lahko so se seznanili s tem, kako se izdela 3D-model in za kaj se v geodeziji uporabljajo droni. Preizkusili so tudi peskovnik z obogateno resničnostjo, ki omogoča simulacijo dežja in razlivanje padavin. Prav tako so z mentorji s fakultete zasnovali manjšo sosesko in se naučili skenirati prostor.