"Električni vlakec je vozilo brez emisij in hrupa, torej je prijazno do mestnega jedra in okolja. S tem projektom utrjujemo našo zavezanost zelenemu, trajnostnemu turizmu in mobilnosti," je na današnji predstavitvi medijem povedal direktor javnega podjetja Marprom Ranko Šmigoc.
Po ulicah je vlakec prvič zapeljal pred enim mesecem, a je bil doslej namenjen skupinskim potovanjem otrok iz mariborskih vrtcev. "Veseli me, da je že 1500 vrtčevskih otrok doživelo to vožnjo, druga polovica jih še bo. S tem bomo nadaljevali verjetno vsako leto, ko bo manj turizma v mestu, tako da bodo tudi nove generacije deležne spoznavanja mesta z našim vlakcem. Na dveh vožnjah sem bil prisoten tudi sam, bilo je dosti smeha in veselja, tako da smo res na dobri poti," je povedal župan Saša Arsenovič.
Vožnja z vlakcem poteka po vnaprej določeni poti mimo glavnih turističnih znamenitosti mesta. Na 12 kilometrov dolgi poti so tri stalna postajališča, in sicer začetno pri Turistično-informacijskem centru (TIC) pri frančiškanski cerkvi ter pri Najstarejši trti na Lentu in pri Treh ribnikih v Mestnem parku. Še šest vmesnih postankov je možnih na željo potnikov.
Rdeče obarvano vozilo ima dva vagona za skupno 50 oseb, prilagojeno je tudi invalidom. "Potniku nudimo udobno vožnjo s pogledom na mesto in tudi na zaslone, ki prikazujejo zanimivosti in zgodovino Maribora," je pojasnil Šmigoc.
Multimedijske predstavitve so na voljo v osmih jezikih. Vožnja po celotni trasi traja okoli 75 minut. "Ob nakupu vozovnice za vlakec dobi potnik tudi vozovnico za javni mestni potniški promet, ki velja 75 minut od prve validacije. To pomeni, da si lahko ogleda še kakšen del mesta v lastni režiji," je pojasnil Šmigoc.
Vozovnice je mogoče kupiti v TIC, na blagajni Marproma in pri vozniku, od sredine tega tedna pa bo možen tudi spletni nakup. Cene so po besedah župana zaenkrat zelo ugodne, maja prihodnje leto pa jih bodo verjetno spremenili. Trenutno vožnja stane sedem evrov za odraslo osebo, pet evrov za mladostnike in študente ter štiri evre za otroke in osebe z oviranostmi. Za otroke do treh let je vožnja brezplačna.
"Vlakec je prišel ravno ob pravem času. Letos se namreč ponašamo z nazivom Zelena prestolnica Evrope, pred tednom dni smo prejeli tudi zlati znak za gostoljubje v državi," je pojasnil direktor Zavoda za turizem Maribor Jure Struc. "Prinaša novo uporabniško izkušnjo tako za turiste kot domačine. Okoli 70 odstotkov turistov se pripelje v mesto z avtomobilom, nato pa se odpravijo naprej peš. Vlakec jim bo omogočil, da si spočijejo in dobijo namige, kaj vse v Mariboru še obiskati," je dodal.
Vozilo še nima imena, izbirajo ga s sodelovanjem javnosti. "Predlogov je več kot dovolj, tako da bo kar težka izbira," je povedal Struc.
Po županovih besedah je v načrtu, da vlakec prihodnje leto vozi tudi na obrobje mesta, s čimer želijo podpreti lokalne vinogradnike.
Občina je vlakec kupila s sofinanciranjem Eko sklada. Celotna vrednost nakupa je bila nekaj manj kot 563.000 evrov, država ga je sofinancirala z nekaj manj kot 375.000 evri.
Maribor s tem nadaljuje elektrifikacijo javnega potniškega prometa. Z vlakcem je občina nadomestila vlakca Jurčka, ki je v zasebni lasti in nima več vstopa v mestno jedro. V zasebni lasti je bila tudi ladjica, ki je pred leti vozila po Dravi. Po Arsenovičevih besedah si prizadevajo za vzpostavitev javnega potniškega prometa na reki, zato so ob obnovi Lenta že predvideli morebitna postajališča. Veseli ga, da so električna plovila že tako napredovala, da je mogoče računati nanje, in prav danes naj bi imel sestanek s potencialnim ponudnikom.