Moščanski most, kjer Grablovičeva ulica prečka Ljubljanico in tako poveže Kodeljevo ter Vodmat, ni v dobrem stanju. Občani so v prejšnjih letih na spletni strani »Servis pobude meščanov« večkrat izrazili nezadovoljstvo nad stanjem dotrajanega mostu in križišča Grablovičeve ulice ter ulice Ob Ljubljanici. »Na obeh straneh je pločnik zelo ozek. Če si s tremi otroki, moraš vsakega postaviti vštric pred seboj. Zoprno je ob srečevanju ljudi, ki pridejo naproti, ker mora eden ali drugi stopiti na cesto. Cesta je tudi zelo prometna in nevarna. Na strani, kjer je most za vlak, za invalide prav tako ni klančine z visokega pločnika. Najbolj bi bila ustrezna brv za invalide, pešce in otroke ali vsaj nekakšna širitev pločnika na vsaj eni izmed obeh strani,« je pred leti zapisal občan.

Projekt zastal

Občani so izpostavili tudi veliko drugih neprijetnosti prometne ureditve na tem območju. Po njihovem mnenju je treba postaviti posebne oznake za kolesarje, izboljšati dostopnost za invalide in optimizirati prometno signalizacijo. Vzporedno z avtomobilskim mostom namreč stoji tudi železniški most, vstop v križišče iz ene smeri pa zahteva predhodno prečkanje železniških tirov. Na občini so vrsto let odgovarjali, da se bo most zamenjal in da bodo takrat uredili tudi križišče ter druge težave s prometom na tem območju. Minulega januarja pa so občanu na vprašanje o mostu odgovorili drugače kot leta poprej. Z občine so sporočili, da je projekt zamenjave zastal, kot razlog pa so navedli, da Slovenske železnice niso dale soglasja: »Cilj je zamenjava mostu. Za to smo že izdelali načrte. Most poteka vzporedno z železnico in tik ob njej, kar pomeni, da stoji v varovalnem pasu železnice. Za gradnjo v varovalnem pasu železnice je potrebno soglasje upravljalca železniške infrastrukture. V primeru porušitve starega in izvedbe novega mostu čez Ljubljanico na Grablovičevi ulici upravljalec železniške infrastrukture ne izda soglasja.«

Železnice: Nepopolna dokumentacija

Na Slovenskih železnicah so pojasnili, da soglasja niso podali, ker od projektanta že leta 2018 niso prejeli popolne dokumentacije, zato so prošnjo za soglasje zavrnili z obrazložitvijo, da se mora dokumentacija dopolniti. »Od oktobra 2019 nismo prejeli nobene popravljene dokumentacije, na katero bi lahko podali mnenje,« so dodali. V vmesnem času se je oblikovala pobuda za državni prostorski načrt za nadgradnjo železniške proge na odseku od Ivančne Gorice do Ljubljane. Za ureditev železnice že potekata postopek umeščanja v prostor in izdelava projektne dokumentacije, vendar kot kaže, brez novega Moščanskega mostu.

Z ljubljanske občine so nato sporočili, da soglasja ni dala Direkcija za infrastrukturo Republike Slovenije, a kot smo neuradno izvedeli, tovrstna soglasja sploh niso v pristojnosti direkcije, temveč upravljalca, torej železnic. »Poglaviten razlog za neizdajo soglasja je namera rekonstrukcije železniške infrastrukture, detajlne rešitve za preureditev tega odseka tirov pa še ni. Zato v načrtu novega mostu, vključno s prehodom preko tirov na ulici Ob Ljubljanici, ni mogoče izkazati skladnosti cestnih in železniških ureditev,« so pojasnili na občini. Glede omenjene dopolnitve projekta pa so zapisali, da se je zataknilo pri financiranju, pri čemer so s prstom spet pokazali na direkcijo: »Zahtevana je bila dopolnitev projekta z zamenjavo oziroma nadgradnjo signalnovarnostnih in telekomunikacijskih vodov od mostu do nadzornega centra na železniški postaji. Tega nismo naredili, saj je vrednost projekta in izvedbe ocenjena v vrednosti gradnje mostu, direkcija pa del ni bila pripravljena sofinancirati.« Odgovor direkcije na te navedbe še čakamo. 

Priporočamo