Ljubljanski svetniki so na svoji predzadnji seji v tem mandatu potrdili odstopanja od veljavnega zazidalnega načrta za območje potniškega centra Ljubljana, ki jih je predlagala direkcija za infrastrukturo. Ključna sprememba, ki jo uvaja včeraj potrjena lokacijska preveritev, je ta, da bi bilo mogoče v spomeniško zaščiteni stavbi železniške postaje urediti hotel, gostinske lokale in poslovne prostore. Stara stavba železniške postaje, ki je v državni lasti, je bila zgrajena leta 1849 po tipskem načrtu za avstrijsko južno železnico in je registrirana kot nepremična kulturna dediščina. Iz registra kulturne dediščine je razvidno, da je glavna železniška postaja »prvo in najpomembnejše postajno poslopje v Ljubljani«.

Prenova in ureditev hotela bi bila mogoča seveda šele potem, ko bi direkcija za infrastrukturo zgradila novo železniško postajno dvorano s čakalnicami in prostori za prodajo vozovnic. Direkcija za infrastrukturo bo novo železniško postajno dvorano zgradila nad železniškimi tiri. Lokacijska preveritev direkciji dovoljuje, da objekt nad tiri zgradi v dveh etažah. V drugi etaži bi bili prostori upravljalca železniške infrastrukture (družba SŽ Infrastruktura), »ki so nujno potrebni za upravljanje in vzdrževanje postaje, nemoten železniški promet, za vlakospremno osebje in druge dejavnosti za potrebe železniške infrastrukture«, razkriva lokacijska preveritev. Po selitvi v nove prostore nad tiri bo SŽ Infrastruktura izpraznila prostore, ki jih ima trenutno v stari železniški postaji.

Matić si želi več kulturnih vsebin

Samostojnemu mestnemu svetniku Draganu Matiću se je zdelo nenavadno, da se država oziroma Slovenske železnice, ki so v državni lasti, zanimajo za gostinsko dejavnost. Še bolj nenavaden pa se mu je zdel interes za hotelirsko dejavnost, sploh zato, ker hoteli v prestolnici rastejo kot gobe po dežju. Matić meni, da bi država na svojih nepremičninah na območju potniškega centra morala dajati prednost kulturnim vsebinam, saj je prepričan, da trgovskih dejavnosti in gostinstva oziroma tako imenovanih komercialnih vsebin tam ne bo manjkalo. Predlagal je, da v prostorih, ki se bodo izpraznili zaradi gradnje potniškega centra, uredi denimo muzej športa, ki nima prostorov. »To bi bila idealna lokacija, da se domači in tuji turisti seznanijo s športnimi dosežki Slovencev,« je dejal Matić, ki bi tja umestil denimo muzej panka.

Tudi vodja svetniškega kluba Levica Urška Honzak je poudarila, da je dovoljevanje gostinske in hotelirske dejavnosti v stari železniški postaji nesprejemljivo, zato odloka ni podprla. Izpostavila pa je tudi dejstvo, da je mestni svet zazidalni načrt za območje potniškega centra spreminjal že večkrat in da se obetajo še nove lokacijske preveritve zanj. Prepričana je, da bi zaradi vseh teh sprememb počasi morali sprejeti nove prostorske akte za to območje. Svetnik NSi Jožef Horvat se je po drugi strani čudil nad zavračanjem gostinskih in hotelirskih dejavnosti. »Hecno, da nasprotujejo nečemu tako osnovnemu, kot je turizem,« je dejal Horvat.

Obstoječi podhod bodo razširili

Načrtovani objekt nad železniškimi tiri bo poleg postajne dvorane služil tudi kot nadhod in mestna povezava med Bežigradom ter Masarykovo cesto. Za pešce in kolesarje glavna železniška postaja predstavlja veliko oviro na poti med Bežigradom in središčem mesta, zazidalni načrt pa poleg omenjenega nadhoda kot povezavo za pešce in kolesarje predvideva zgolj še obstoječi podhod pod tiri. Tudi s tem podhodom ima direkcija načrte, in sicer ga namerava »rekonstruirati in dozidati, urediti kolesarsko stezo, s čimer bi se vzpostavil varen režim prehoda za pešce in kolesarje, saj je podhod poleg potnikom namenjen predvsem meščanom, ki vsakodnevno premoščajo tirne prepreke v relaciji sever-jug,« je razvidno iz gradiva za mestne svetnike. Vendar, kot smo opozorili poleti, predvidene spremembe zazidalnega načrta na območju obstoječega podhoda ne vključujejo ustreznih rešitev za vstop kolesarjev v podhod. Na južni strani, v smeri proti Masarykovi, je sicer predvidena nova spiralna klančina za kolesarje. Toda na severni strani, kjer je trenutna ureditev izrazito neudobna in neprimerna za kolesarje, spremembe niso predvidene. 

Priporočamo