Stanka Rojšek si je do lanskega leta v imenu stanovalcev Oražnove ulice prizadevala za izboljšanje prometne varnosti v omenjeni ulici. Pojasnila je, da »že od leta 2013 prosjačim za pločnik in nadvišano križišče« Oražnove in Postojnske ulice.
Pojasnila je, da prometna signalizacija na omenjenem križišču daje prednost vozilom, ki iz smeri Tržaške vozijo po Oražnovi, in vozilom, ki s Postojnske ulice zavijejo na Oražnovo in nadaljujejo vožnjo proti Tržaški cesti. Toda vozniki, ki po Oražnovi ulici pripeljejo s parkirišča pri upravni enoti Tobačna, po njenih besedah to pogosto spregledajo
in križišče prevozijo, kot da bi imeli oni prednost. Ko smo si križišče pobliže ogledali, je prometni znak, ki voznike opozarja, da nimajo prednosti, deloma zakrivala veja bližnjega drevesa.
»Vozniki, ki pripeljejo z upravne enote proti Tržaški, mislijo, da je prednost naravnost. In je kup trčenj, na srečo manjših, pa vendar. Predlani jeseni smo se dobili na ulici z županom, ki nam je obljubil nadvišano križišče do aprila lani. Da bi se zmanjšale hitrosti, saj nekateri vozijo tudi 60 kilometrov na uro in več,« je dodala Rojšek. Najvišja dovoljena hitrost na območju je sicer 30 kilometrov na uro.
Dvig križišča bi terjal kompleksnejšo ureditev
Toda občina križišča še ni spreminjala. Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so potrdili sestanek z občani na terenu, a pravijo, da je župan obljubil, da bodo »preverili možnost za ureditev dvignjenega križišča. To smo preverili in gre za kompleksnejšo ureditev. Poleg dviga križišča bi bilo namreč treba urediti še širše območje.« Razložili so, da bi dvig križišča terjal prestavitev cestnih požiralnikov in posledično prilagoditev poteka cevi za vodenje meteorne vode ter zato tudi prilagoditev drugih vodov. »Ker je trenutno grajeno stanje zadovoljivo, rekonstrukcije nismo uvrstili v plan izvedbenih del.« Zagotovili so, da zatečeno stanje Oražnove ulice izpolnjuje tehnične zahteve in ustreza prometni varnosti.
Na občini so dodali, da so lani dopolnili prometno signalizacijo in tudi uredili obojestransko vodenje kolesarjev po ulici. A je Rojškova povedala, da zarisana kolesarska površina na strani ulice pri blokih nekatere mimoidoče mede. Ker na tisti strani ni urejenega pločnika, nekateri mislijo, da je zarisana kolesarska površina mišljena kot površina za pešce in po tem pasu hodijo do Tržaške ceste.
Podhod pod železnico
so le prenovili
V času prenove železniške proge med Ljubljano in Brezovico so se pojavile tudi pobude o razširitvi podhoda pod tiri v izteku Oražnove ulice. Neki občan je izpostavil, da se v podhodu komaj srečata dva pešca, ga pa uporabljajo tudi kolesarji. Po njegovem je bila to idealna priložnost, da se ga naredi širšega in s tem bolj varnega. Občanu so na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet odgovorili, da širitev podhoda v sklopu projekta nadgradnje proge ni bila predvidena. Nam pa so dejali, da so direkciji za infrastrukturo posredovali pobudo in da je v obravnavi.