Audi v bruseljskem obratu od leta 2018 sestavljale električna terenska vozila Q8 e-tron. Povpraševanje po teh avtomobilih upada, proizvodnja naslednika tega modela pa na tej lokaciji ni predvidena. Prav tako na vidiku ni druge ekonomične rabe tega obrata, Audijevo sporočilo povzema nemška tiskovna agencija dpa.
Po Walkerjevih besedah so sicer v Audiju preučili številne možnosti. »Analizirali smo več kot 20 alternativnih poslovnih modelov, o njih pa transparentno razpravljali s socialnimi partnerji,« je zatrdil. »Na žalost se nobeden ni izkazal za ekonomsko vzdržnega in trajnostnega,« je dodal.
Obvestilo o zaprtju sprožilo stavko
V Audiju so že julija opozorili, da zaprtje bruseljske tovarne ni izključeno, v ponedeljek pa je v javnosti završalo, da bodo obrat opustili prihodnje leto. V tovarni dela 3000 ljudi, ki so se tej napovedi uprli s stavko, v bruseljski prestolnici so izvedli tudi demonstracije, ki se jih je udeležilo več tisoč ljudi.
Po belgijski zakonodaji so sicer pred velikimi spremembami v nekem podjetju zahtevana podrobna posvetovanja predstavnikov vodstva podjetja in delavcev. Posebna skupina bo v zvezi z dogajanjem v Audijevi tovarni vnovič zasedala v začetku oktobra.
Audi je hčerinsko podjetje nemškega avtomobilskega velikana Volkswagen, ki je ta mesec že pretresel z novico, da razmišlja o zaprtju nekaterih obratov v Nemčiji.
Pospešek proizvodnje električnih avtomobilov v Evropi je posledica njene politike zelenega prehoda. Bruselj si je namreč za cilj zastavil, da z letom 2035 prepove prodajo avtomobilov z motorji na fosilna goriva. A prodaja električnih avtomobilov je slabša od pričakovanj.