V EU bo od leta 2035 prepovedana prodaja novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Unija namerava ta cilj doseči postopoma, tako da so že z letošnjim letom začeli veljati strožji predpisi, namenjeni zmanjšanju povprečnih izpustov prodanih novih vozil v uniji. Če pravil ne upoštevajo, proizvajalcem grozijo visoke kazni. Pri tem se številna soočajo s težavami, saj se prodaja električnih vozil v EU ni povečala v skladu z napovedmi. Po besedah von der Leyen avtomobilska industrija želi več fleksibilnosti in pragmatizma pri ciljih za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida, predvsem za leto 2025.

Tako bo še ta mesec predlagala usmerjeno dopolnitev uredbe o standardih emisijskih vrednosti ogljikovega dioksida za vozila. Pri izpolnjevanju ciljev, ki sicer ostajajo enaki, se bodo namesto enega upoštevala tri leta, je nakazala. "Izpolniti bodo morali cilje, vendar pa bo to pomenilo več manevrskega prostora za industrijo," je pojasnila von der Leyen. Ob tem je izrazila prepričanje, da bosta Evropski parlament in Svet EU hitro potrdila predlagano dopolnitev.

Proizvajalci vozil težko znižujejo povprečne izpuste v prodanih novih vozilih, saj se električni avti ne prodajajo dobro. Avtomobilska industrija tako želi več fleksibilnosti in pragmatizma pri ciljih za zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida za letošnje leto.

Več o predlogu bo predvidoma znanega v sredo, ko bo Evropska komisija po napovedih predstavila akcijski načrt za prihodnost evropske avtomobilske industrije. Pri pripravi načrta bo evropski komisar za trajnostni promet Apostolos Cicikostas med drugim upošteval pobude, predstavljene v okviru strateškega dialoga o prihodnosti evropske avtomobilske industrije, ki se je začel konec januarja.

Po današnjem drugem srečanju s predstavniki evropskih podjetij, podjetniških, sindikalnih in potrošniških združenj ter drugih akterjev je von der Leyen napovedala še ukrepanje na področju inovacij. "To mora biti v središču vsega, kar počnemo za to, da bi zagotovili prihodnost avtomobilske v Evropi," je povedala.

Strinjali so se o vzpostavitvi industrijskega zavezništva, v okviru katerega bodo evropska podjetja skupaj razvijala programsko opremo, čipe in tehnologije na področju avtonomne vožnje. Bruselj pa bo k temu prispeval s prenovo pravil na področju testiranja in podporo pri vzpostavitvi velikih pilotnih projektov, je dejala predsednica komisije. Akcijski načrt bo poleg tega po njenih navedbah vključeval ukrepe, namenjene podpori proizvodnji baterij za električna vozila v uniji.

Priporočamo