Ameriški živilski koncern Mondelez se spopada s težkim poslovnim letom, tudi na nemškem trgu. Podjetje stoji za blagovnimi znamkami, kot so Toblerone, Oreo – in Milka, ki je v zadnjem letu pri potrošnikih izgubila na priljubljenosti. Kot poroča nemški spletni portal Wiwo, so se najprej zvišale cene čokolade, nato pa se je še skrčila velikost embalaže.
To je Milki julija prineslo naziv »zlati vetrnik« leta, ki ga podeljuje potrošniška organizacija Foodwatch. V spletnem glasovanju je več kot 58.000 ljudi izbralo čokolado milka za »najdrznejšo oglaševalsko laž leta«.
Mondelez je imel letos težave tudi s prodajo, čeprav koncern za tretje četrtletje beleži 10,6-odstotno povečanje prihodkov, pa je to manj od načrtov.
Z zadržanostjo potrošnikov pri čokoladi pa se spopadajo tudi trgovci. »Tablica čokolade milka še vedno prinese približno deset odstotkov prometa na polici s sladkarijami, sladkarije pa spadajo v skupino blaga z največjim prometom,« je za Wiwo pojasnil Carsten Kortum, nemški trgovinski strokovnjak.
Popusti kot rešilna bilka
Zaradi zmanjšanja zanimanja za čokolade milka so mnogi trgovci v Nemčiji kupcem že ponudili popuste. V Kauflandovih trgovinah so bile do začetka novembra znižane za več kot 50 odstotkov. Rewe pri nakupu milke kupcu prek aplikacije vrne en evro. Edeka trenutno ponuja 40-odstotni popust na večje tablice Milke. Pri diskontu Penny pa čokoladni božički milka trenutno stanejo 2,49 evra namesto 3,29 evra, 90-gramska milka stane en evro, z aplikacijo pa le 79 centov.
»Mondelez zdaj na neki način dobiva račun za to, ker je zvišal ceno in zmanjšal velikost embalaže, medtem ko drugi proizvajalci tega niso naredili,« za Wiwo pojasnjuje Kortum in dodaja, da ostaja vprašanje, ali se bodo cene čokolade trajno znižale tudi po akcijah s popusti. Kot pravi, je cena kakava sicer padla za več kot polovico, a je še vedno na razmeroma visoki ravni. Želja po dobičku tako trgovcev kot proizvajalcev pa lahko povzroči, da se bodo v prihodnje cene spet zvišale.