Stabilnost in fokus – to sta najpogostejši besedi, ki ju v povezavi s podjetjem Goinfo omenja direktor Aleksander Pipan, po izobrazbi inženir strojništva. »Ne želimo si tveganj. Ne izpostavljamo se po nepotrebnem. In sprememb ne uvajamo prehitro,« pove naš sogovornik, ki je na svoje podjetje ponosen. Pravi, da poslujejo pošteno, brez dolgov, s stabilno rastjo po 15 do 20 odstotkov na leto (izjema je obdobje med epidemijo) in rednimi zaposlitvami, brez prekarnih delavcev.

Ledino orali že pred 30 leti

Današnje podjetje Goinfo je nastalo iz družbe Gostol, računalniškega centra za avtomatizirano obdelavo podatkov, ki se je ob razpadu Jugoslavije srečalo s težavami zaradi izgube trgov. IT-oddelek, katerega del je bil tudi zdajšnji direktor Pipan, je bil po njegovih besedah močan, vendar pa so programi za vodenje proizvodnje takrat še zmeraj tekli na velikih računalnikih. Ustanovitelji podjetja Goinfo so tedaj prepoznali priložnost, da opremo prilagodijo za osebne računalnike. Ekipa desetih kolegov je tako ustanovila podjetje za razvoj in trženje. Razvili so celoviti informacijski sistem za vodenje proizvodnih podjetij pod imenom Gosoft, ki je na slovenskem in hrvaškem trgu po besedah direktorja nemudoma vzbudil precejšnje zanimanje ter jim omogočil obstoj in nadaljnji razvoj podjetja. Leta 1994 so zaposleni v podjetju z dokapitalizacijo postali tudi večinski lastniki in s 64.374 evri ustanovitvenega kapitala postavili temelje za nadaljnje delo.

GOinfo izlet

Kolektiv po besedah direktorja odlikujeta dobro medsebojno sodelovanje in harmonija. Številni so prijatelji tudi zasebno. Foto: Goinfo

Danes program Gosoft in storitve podjetja Goinfo uporablja več kot 400 podjetij in ustanov v Sloveniji in na Hrvaškem. Program Gosoft, ki je bil sprva namenjen predvsem načrtovanju proizvodnje, so pozneje razširili na sistem ERP (angleško enterprise resource planning), ki združuje vsa orodja in procese za uspešno vodenje podjetja, med drugim računovodstvo, nabavo, načrtovanje proizvodnih zmogljivosti in nadzor kakovosti. Njihova posebnost pri tem je sistem MES (angleško manufacturing execution system), ki je namenjen sledenju produktivnosti strojev in delovnih mest.

Goinfo na kratko

sedež: Nova Gorica

direktor: Aleksander Pipan

prihodki v letu 2024:
3,9 milijona evrov

indeks rasti prodaje 2019–2024: 1,79

število zaposlenih v letu 2024: 80

dodana vrednost na zaposlenega v letu 2024: 71.498 evrov

Majhna odvisnost od kupcev

Prvi del njihove dejavnosti je torej prodaja programske opreme, drugi del pa prodaja storitev – vzpostavitev programske opreme in podpora pri uporabi. Gre za dve plati istega kovanca. »Programska oprema brez dobre podpore ni veliko vredna,« razlaga direktor. Za stranke je po njegovih besedah uvedba oziroma zamenjava glavnega informacijskega sistema, od katerega je odvisna celotna proizvodnja, pomemben in stresen projekt, zato se odločijo za dobavitelja, ki ponuja dober nabor rešitev ter zanesljivo izvedbo in podporo. Goinfo, kot pravi direktor, po eni strani odlikuje poznavanje posebnosti proizvodnje, denimo katere podatke je treba zbirati, po drugi strani pa dobre reference in podpora strankam. »Zaposlujemo strojnike, elektrotehnike, fizike, matematike, programerje, ekonomiste … Strojniki so dobri poznavalci problemov v proizvodnji, programerji pa znajo razviti ustrezne rešitve,« pojasnjuje. Podjetje je sicer organizirano v obliki manjših ekip, ki se ukvarjajo s posameznim projektom, člani posamezne ekipe pa prihajajo iz različnih oddelkov.

Aleksander Pipan GOinfo

Aleksander Pipan, direktor podjetja Goinfo: Vsi zaposleni imajo možnost napredovanja. Karierna pot jim je odprta “do vrha”. Foto: Antiša Korljan

Večino prihodkov, približno 90 odstotkov, ustvarijo s prodajo proizvodnim podjetjem z različnih področij (od avtomobilske industrije, lesnopredelovalne industrije, gumarstva in plastike do strojništva in elektrotehnike – zadnja podjetja so običajno z vidika vodenja procesov najzahtevnejša). Približno desetodstotni delež prihodkov pa ustvarijo s prodajo in podporo javnim zavodom, kot so bolnišnice in zdravstveni domovi. Pri tem dosegajo veliko razpršenost strank: trenutno jih imajo 400, največja pa ne obsega niti pet odstotkov njihovega prometa. »Imamo stabilne odnose in redne stranke. Rasli smo skupaj s strankami,« pojasnjuje Pipan in povedano ponazori s primerom stranke, ki je sprva zaposlovala okoli deset ljudi, danes pa njen kolektiv šteje 500 zaposlenih. Sočasno je zraslo tudi podjetje Goinfo – medtem ko so nekoč izvedli približno pet celovitih projektov na leto, jih danes od 15 do 20, iz ekipe desetih sodelavcev pa so svoj kolektiv do danes povečali na 80 zaposlenih, od tega jih je 20 zaposlenih na Hrvaškem, 60 pa v Sloveniji. V minulem letu so ustvarili 3,9 milijona evrov prihodkov ali slabih 15 odstotkov več kot leta 2023, dobiček pa so povečali za dobrih 35 odstotkov, na slabih 476.000 evrov, kažejo podatki Dun & Bradstreet.

Izziva: umetna inteligenca in širitev v tujino

Podjetij, ki tržijo sisteme ​ERP, je v Sloveniji sicer veliko, vendar pa po besedah Pipana večinoma niso specializirana za proizvodnjo. Ključni prednosti Goinfo sta po njegovih besedah, da so specializirani za svojo nišo (srednje velika proizvodna podjetja) – kjer so, tako Pipan, najboljši – ter da večino njihove ekipe ne sestavljajo programerji, ampak ljudje, ki poznajo proizvodne procese, delovanje strojev in glavne izzive strank. Njihova prihodnost je po prepričanju direktorja svetla, saj pričakujejo nadaljnji razvoj, digitalizacijo in avtomatizacijo področja in svojih strank.

Glavna izziva podjetja v prihodnje Aleksander Pipan vidi v umetni inteligenci in širitvi na tuje trge. S področjem umetne inteligence se, kot pravi, že ukvarjajo in pri tem vidijo velik potencial. Pri širitvi na tuje trge pa sta po njegovih izkušnjah zahtevna zlasti zakonodaja in lokalizacija ponudbe. »Potrebujemo lokalno ekipo na vsakem trgu, kar je velik izziv,« je poudaril.

Vsi zaposleni imajo možnost napredovanja. Karierna pot jim je odprta "do vrha".

Aleksander Pipan, direktor podjetja Goinfo

»Dobro ekipo je težko dobiti«

Zasnova njihove lastniške sestave ostaja enaka, vendar pa se konkretni lastniki z menjavo generacij spreminjajo. Medtem ko je bilo lastništvo dolga leta razdeljeno med približno deset ustanoviteljev, ki so bili hkrati zaposleni v podjetju, je družbo do danes že zapustila polovica ustanoviteljev. Nekateri med njimi so lastniške deleže predali svojim otrokom, ki so prav tako poznavalci področja. »Vedno mi je všeč, da je več solastnikov,« pravi Pipan, ki je med drugim naklonjen ideji, da bi vstop v lastništvo odprli tudi drugim, mlajšim zaposlenim. Prav tako bodo njegovega naslednika ali naslednico, ko bo za to čas, najprej iskali v podjetju, zatrjuje. Predaje direktorskega položaja se sicer ne boji, saj je, kot je pojasnil, večino operativnih nalog že prepustil sodelavcem. »Tu ne vidim nevarnosti. Brez težav me bodo nadomestili,« je dodal.

Čeprav je pomanjkanje kadrov ta hip eden ključnih izzivov podjetij v Sloveniji in tudi primorsko-notranjski regiji, pa v Goinfo težav na tem področju nimajo. Pipan se zaveda, da je »dobro ekipo težko dobiti«, zato zagotavlja, da za svoje zaposlene tudi dobro skrbijo. Vsi zaposleni imajo možnost napredovanja. »Karierna pot jim je odprta 'do vrha',« dodaja. Zaposlenim podeljujejo ekipne in osebne nagrade ter najvišje mogoče zneske regresa, božičnice, nagrade za uspešnost … Za zadovoljstvo zaposlenih skrbijo tudi z možnostjo dodatnih izobraževanj, izvajanjem timbildingov ter zabav in izletov, kot so smučanje in pohodi. »Nadurnega dela se izogibamo, raje širimo ekipo,« je poudaril Pipan. 

Priporočamo