V Bergamu je bilo v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja okoli ducat tovarn, v katerih so proizvajali stolčke, zibelke, igrače in otroške vozičke, trg pa je danes zaradi staranja prebivalstva skoraj povsem propadel.
Pri Foppapedrettiju so eni redkih, ki vztrajajo: "Leta 1945 smo začeli kot proizvajalec igrač, nato smo se osredotočili na izdelke za otroško opremo, vendar smo kmalu ugotovili, da se bliža velik demografski upad," je za Reuters povedal direktor Luciano Bonetti. Proizvodnjo so razširili na predmete za gospodinjstvo, pohištvo in vrtnarske izdelke.
Okoli leta 1990 je njegovo podjetje običajno prodalo okoli 100.000 otroških stolčkov in 80.000 posteljic na leto. "Če danes prodamo 30.000 otroških posteljic, je to izjemno leto," je dejal Bonetti.
Zato razmišljajo o nadaljnji širitvi, in sicer z izdelki za starejše, kot so gugalniki, čeprav je trg zasičen: gre za hitro rastoč sektor v vse starejši Evropi.
"Morda je še prostor za nas – navsezadnje bi to bili isti kupci, ki so v svojem življenju kupovali naše otroške in gospodinjske izdelke in poznajo kakovost naših izdelkov."
Za nekatera podjetja je morda že prepozno. "Podjetja lahko v tem trenutku le trpijo," je dejal Gianfranco Ranieri, predsednik industrijskega združenja Assogiocattoli, ki zastopa proizvajalce otroških izdelkov. "80 % naših članov ima promet manjši kot osem milijonov evrov. Nimajo zmogljivosti za naložbe."
Italijansko prebivalstvo je s povprečno starostjo 48,7 leta najstarejše v Evropi. Če so nekoč po televiziji oglaševali otroške plenice, so danes vse pogostejši oglasi za plenice za inkontinenco, še pišejo pri Reutersu.