Kitajski spletni trgovec je že nekaj časa pod drobnogledom evropske komisije zaradi očitkov o pomanjkljivem trudu za preprečevanje prodaje nezakonitih izdelkov prek njegove storitve. Prejšnji teden pa so evropski regulatorji nenapovedano obiskali še njegov evropski sedež v Dublinu. Tokrat zaradi tujih subvencij.

»Lahko potrdimo, da je komisija nenapovedano pregledala prostore podjetja, dejavnega v sektorju spletne trgovine v EU, v skladu z uredbo o tujih subvencijah,« je v četrtek sporočil tiskovni predstavnik komisije. Z uredbo se EU bori proti spornim praksam, ko neko podjetje s pomočjo vladnih subvencij pridobi nepošteno prednost na trgu.

Podobni očitki kot tisti avtomobilski industriji

Temu ima v EU približno 116 milijonov mesečnih uporabnikov. Njegov slogan je, da potrošnikom ponuja priložnost »nakupovanja kot milijarderji«. S tem meri zlasti na količino nakupov, ne toliko na kvaliteto, ki bi prepričala milijarderje. Njihov poslovni model sicer sloni na povezovanju kupcev z milijoni kitajskih prodajalcev in proizvajalcev izdelkov.

Poteza EU spominja na lanski ukrep, ko je uvedla do 38-odstotne carine na avtomobile več kitajskih proizvajalcev. Poteza je sledila dolgi preiskavi, na podlagi katere so naposled sklenili, da so podjetja prejemala neposredne in posredne subvencije kitajske vlade, vključno s pomočjo pri pošiljanju avtomobilov v Evropo in pri pridobivanju zemljišč za tovarne.

Nemčija prvič s trgovinskim primanjkljajem s Kitajsko

K ukrepom zoper kitajsko avtomobilsko industrijo in zdaj še Temu je evropsko komisijo vsaj malo spodbudil tudi trgovinski primanjkljaj s Kitajsko. Ta je lani obsegal okoli 300 milijard evrov. Zgovoren je tudi podatek, da je Nemčija prejšnji mesec prvič iz Kitajske uvozila več, kot je izvozila tja.

Priliv kitajskega blaga na evropski trg se domnevno povečuje tudi zato, ker so ZDA z visokimi carinami zaprle svoja vrata, proizvodi pa so se preusmerili v Evropo, Avstralijo in jugovzhodno Azijo.

Priporočamo