Vaš sodelavec odhaja. Dal je odpoved, zdaj teče odpovedni rok in kmalu ga ne bo več. Vodstvo in sodelavci ste ob novi odpovedi zagotovo presenečeni, morda tudi vznemirjeni, jezni, razočarani in tudi sodelavec ni ravnodušen. V prelomnih trenutkih je vedno težko in zavestno si moramo prizadevati, da ne storimo in ne rečemo česa, kar bi porušilo, zdrobilo te krhke odnose med nami.
Ta trenutek ni pravi čas za odpoved – nikoli ni
Jasno, ta trenutek ni pravi čas za odpoved. Resnici na ljubo, nikoli ni »pravega časa«, »dobrega časa«, ko bi lahko izgubili dragocenega sodelavca. In danes so vsi sodelavci dragoceni. Vedno so bili, a zdaj se morda tega bolje in vse bolj zavedamo. Zato se moramo pravočasno pogovarjati o tem, kaj potrebujejo vaši sodelavci, da bi lahko ostali. Vsakič znova se v okviru naših svetovanj in delavnic z vodstvi in kolektivi izriše potreba sodelavcev, da bi bili videni, slišani, cenjeni, spoštovani. Ljudje ne odhajajo zaradi »nekaj evrov več«, »bližine doma« in »novih izzivov« – a nekaj pač morajo reči ob odhodu. Lažje je najti priročen izgovor kot spregovoriti o slabih odnosih, neustrezni komunikaciji, nemoči vodenja. A prav slabi odnosi, vodenje in komunikacija, ki boli, se kot dejanski razlog odhoda največkrat izrišejo na izhodnih pogovorih. Seveda, če jih vodimo, kot je prav, in se z odhajajočimi sodelavci pogovarjamo iskreno, brez obsojanja.
Detonacija mostov ob odhodu
V trenutkih nemoči in razočaranj in z njimi povezanih odločitev mnogi posamezniki težje obvladujejo svoja čustva. Lahko si predstavljamo, da je sodelavec z izbiro tega »sodobnega« načina slovesa, ki spominja na nekdanje filmske prizore, ko delavec ob odhodu šefu odreže kravato, izrazil dlje časa trajajočo frustracijo, jezo, nezadovoljstvo. Morda je SMS z nepričakovano vsebino pošiljatelju prinesel hipno olajšanje, majhno kratkotrajno zadovoljstvo. Marsikdo ne zna in ne zmore drugače, kot da v procesu naraščajočega nezadovoljstva detonira sedanje mostove, boleče zareže v obstoječe odnose, da bi napravil prostor za tisto novo na obzorju. V stresu in stiski lahko sodelavci reagirajo na neprijetne načine, ki jih sicer ne bi izbrali. A spoznanje, kako pomembno je vzdrževati profesionalne odnose, tudi v času, ko se poslavljamo, in tudi po odhodu, prej ali slej dohiti vsakogar med nami.
Drugi del članka na temo odpovedi bo objavljen prihodnji petek, 7. februarja.
Dr. Damjana Pondelek je svetovalka vodstvom in kolektivom pri krepitvi organizacijske kulture, odpornosti, odgovornosti, odnosov, komunikacije in vodenja iz podjetja Urednica.