»Mislim, da smo dosegli dober dogovor za Republiko Slovenijo,« je v izjavi za medije dejal gospodarski minister Matjaž Han in dodal, da glede na pogodbo vračilo subvencije ni bilo samoumevno. Kot je povedal, so imeli dve možnosti: da tvegajo večletno sodno pravdanje z morebiti negativnim izidom ali pa da dosežejo dogovor.

V pogajanjih so se dogovorili, da bo Magna vrnila subvencijo v celoti, pri obrestih pa se bo upošteval vpliv epidemije covida-19 na potek investicijskega projekta in izvzelo obdobje od 1. aprila 2020 do 31. marca 2022, s čimer družbi ne bo treba plačati obresti v višini 2,9 milijona evrov. Magna bo po dogovoru vrnila celotno dodeljeno finančno spodbudo v višini 18.518.083 evrov in obresti v višini 3.590.297 evrov, skupno pa bo državi vrnila 22.108.380 evrov. Izplačilo bo nakazala v slovenski proračun v 14 dneh od prejema poziva za vračilo, torej v tednu od 12. do 16. junija.

Han: Upoštevati je bilo treba nepredvidljive okoliščine

Han je pojasnil, da je Magna izpolnila določene cilje iz pogodbe o investiciji v lakirnico v Hočah, saj je izvedla načrtovano investicijo, zagnala proizvodnjo in zaposlila delavce. Žal pa so, kot je dodal, nastopile nepredvidljive okoliščine, ki so pomembno vplivale na izvajanje investicijskega projekta, kot so pandemija covida-19, vojna v Ukrajini, energetska kriza in motnje v dobavni verigi ter spremenjeni pogoji delovanja avtomobilske industrije.

»Dogovor je pomemben z dveh vidikov: da slovenski proračun ni bil v ničemer oškodovan in da je Magna s tem pokazala odgovorno ravnanje do slovenske države in družbe, kar je obenem pogoj za dobro sodelovanje tudi v prihodnje,« je ocenil Han. Poudaril je, da »ni bilo nobene vezane trgovine«, in dodal, da mu je bilo kot ministru za gospodarstvo pomembno, da »naredimo korak nazaj, da bi lahko morda v nadaljnji zgodbi naredili dva koraka naprej«.

»Pomembno je,
da Magna ostaja v Sloveniji«

Minister Han je poudaril, da je glede na pomembnost slovenske avtomobilske industrije in mednarodno pozicioniranje Slovenije v tem segmentu zelo pomembno, da Magna ostaja v Sloveniji. »Magna je četrti največji proizvajalec avtomobilskih delov na svetu. Hkrati pa je nujno, da na tem območju končno zaživi proizvodnja, ki bo z novimi zaposlitvami in višjo dodano vrednostjo v dobrobit regije in slovenskega gospodarstva,« je dejal minister.

Po Hanovih besedah je ministrstvo z Magno že v pogovorih glede njenih nadaljnjih aktivnosti. »Lahko povemo, da si Magna intenzivno prizadeva za zagon proizvodnje v Hočah. Trenutno ne želim prejudicirati nadaljnjih korakov Magne, vsekakor pa si želimo, da ji uspe najti poslovno priložnost in v tovarni v Hočah zagnati celovito proizvodnjo vozil. Na nas je, da ji omogočimo čim bolj ugodne pogoje,« je povedal Han.

Kot je dejal, je Magna v naložbo vložila kar 150 milijonov evrov. »Tega kot resno podjetje ne bo pozabila. Naredila bo vse, da bo investicija začela prinašati sredstva. Prav zaradi tega je tudi šla v korekten dogovor z državo,« je še dejal minister

Ob tem je Han izpostavil, da imamo v Sloveniji uspešne primere tujih neposrednih investicij, kot so Lek, Yaskawa, Lonstroff, Bosch, Hisense Gorenje, Carthago, Steklarna Rogaška. »To dokazuje, da je Slovenija odprta tako za domače kot tuje neposredne investicije, jih podpira in zagotavlja ustrezno okolje za njihovo delovanje. Za vsakega investitorja v Sloveniji si želimo, da bi posloval uspešno. Enako želimo tudi Magni,« je zaključil Han.

Magna je marca ustavila proizvodnjo v hoški lakirnici. Napovedala je, da bo na lokaciji od nekaj več kot sto ostalo petdeset zaposlenih in da nameravajo tam vzpostaviti podporno-razvojno središče za svoje druge lokacije po svetu. 

Priporočamo