Kot strela z jasnega je pred dnevi udarila vest, da podjetje Grosbasket, specializirani prodajalec košarkarske opreme, zapira tako prodajalno v Ljubljani, opremljeno s košarkarskim igriščem, kot spletno prodajalno. Istoimensko hčerinsko podjetje v Zagrebu ima prav tako prodajalno, ki je v postopku zapiranja.
Neposredni lastnik Grosbasketa, ustanovljenega leta 2014, je podjetje Gabrijel Holding, ki je v stoodstotni lasti Andreja Gabrijela, predsednika osrednjeslovenske regije gospodarskega interesnega združenja SBC – Kluba slovenskih podjetnikov. Po njegovih besedah so se razmere na trgu v segmentu, v katerem so prisotni, v zadnjem času izrazito poslabšale. »Po epidemiji covida so apetiti podjetja Nike, ki je bil naš ključni dobavitelj, narasli. Povečali so proizvodnjo in s športno opremo preplavili svetovne trge. Ker so se nam marže občutno znižale, možnosti za nadaljnjo rast Grosbasketa ni bilo več,« je za Dnevnik pojasnil Gabrijel.
Iz bilanc stanja Grosbasketa je razvidno, da je bruto marža podjetja leta 2019, se pravi v letu pred epidemijo covida, znašala 41,8 odstotka, kolikor je znašala tudi leta 2020. Leta 2021 se je znižala le malenkostno, za pol odstotne točke, leta 2022 je upadla na 39,3 odstotka, leta 2023, za katero so na voljo zadnji javno dostopni podatki, pa se je znižala na 36 odstotkov.
Možnost stečaja
Po pojasnilih Gabrijela postaja digitalno oglaševanje čedalje dražje, ob uvajanju novih izdelkov na trg pa je Nike predpisoval popuste, pogosto v višini 20 odstotkov. Okoli 400.000 evrov izgube je Grosbasket pridelal z organizacijo dogodka Luka 2 Lake Bled, v okviru katerega je bilo na gladini Blejskega jezera postavljeno igrišče za izvedbo mednarodnega Grosbasketovega turnirja v košarki 3x3, na katerem so bile predstavljene nove košarkarske superge Luka 2 Lake Bled. »Sodelovanje pri organizaciji dogodka je od Grosbasketa zahteval Nike. Druge možnosti, kot da sodelujemo pri organizaciji dogodka, nismo imeli,« je dejal Gabrijel.
Iz sodnega registra podjetij je razvidno, da je bil v prvi polovici lanskega decembra sprožen likvidacijski postopek Grosbasketa, a je bil slaba dva tedna kasneje zaustavljen. Po pojasnilih Gabrijela so likvidacijski postopek zaustavili, ker se je pojavila možnost, da podjetje Grosbasket proda. »Grosbasket še vedno poskušam prodati. Trenutno se pogajam z možnimi prevzemniki iz Italije in Slovaške. Ali bo prišlo do nakupa podjetja, bo znano v kratkem,« je povedal Gabrijel. Ob tem je dodal, da če do prodaje ne bo prišlo, bo Grosbasket po vsej verjetnosti končal v stečaju.
Kot nam je še povedal, so bili prihodki od prodaje lani približno tolikšni kot leta 2023. Takrat so znašali 9,5 milijona evrov, kar je na medletni ravni predstavljalo 21-odstotno rast. Po več letih dobičkonosnega poslovanja je Grosbasket leto 2023 zaključil v rdečih številkah, pri čemer je izguba znašala skoraj 400 tisočakov, medtem ko je leto pred tem podjetje ustvarilo dobrih 204.000 evrov čistega dobička. Negativen, v višini okrog 130.000 evrov, je bil tudi denarni tok iz poslovanja (EBITDA), ki kaže, koliko sredstev podjetju ostane za naložbe, vračilo posojil in izplačilo dobičkov. Kot je pojasnil Gabrijel, se je izguba lani povečala. Istoimensko hčerinsko podjetje na Hrvaškem, ki ima v Zagrebu prodajalno s športno obutvijo in oblačili, je leta 2023 ustvarilo 4,2 milijona evrov prihodkov, kar je v primerjavi z letom pred tem predstavljalo rast za skoraj 24 odstotkov, pri čemer je izguba znašala približno 205.000 evrov.