"Kljub vplivu ameriških carin smo še naprej gradili na naših prizadevanjih za izboljšave, kot so povečanje obsega prodaje, izboljšanje stroškovne učinkovitosti in rast dobička vzdolž vrednostne verige," so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP sporočili iz Toyote.

Največji svetovni proizvajalec avtomobilov po številu prodanih enot je svoje napovedi znižal avgusta, pri čemer je za to okrivil vpliv ameriških carin in drugih dejavnikov.

V poslovnem letu, ki se bo končalo marca 2026, v Toyoti zdaj pričakujejo dobiček pred obrestmi in davki v višini 3400 milijard jenov (19,3 milijarde evrov), kar je več od prejšnje napovedi, ki je bila pri 3200 milijardah jenov. Analitiki so medtem pričakovali okoli 3860 milijard jenov dobička pred obrestmi in davki.

Čisti dobiček naj bi v poslovnem letu dosegel 2900 milijard jenov (165,4 milijard evrov), kar je 800 milijard jenov več od prejšnje napovedi.

Napoved celoletnih prihodkov od prodaje pa so v Toyoti povečali z 48.500 milijard jenov na 49.000 milijard jenov (277,8 milijarde evrov).

ZDA so spomladi za uvoz japonskih avtomobilov uvedle 27,5-odstotne carine in šele sredi septembra je začel veljati dogovor o njihovem znižanju na 15 odstotkov.

Vrednost izvoza japonskih avtomobilov v ZDA je bila septembra za 24 odstotkov manjša kot pred letom dni, kar je velik udarec za avtomobilski sektor, ki predstavlja približno osem odstotkov delovnih mest v tej azijski državi. Celotna prodaja Toyotinih avtomobilov je bila v prvem polletju poslovnega leta za 5,8 odstotka manjša kot pred letom dni in je znašala 24.600 milijard jenov (139,5 milijarde evrov).

Priporočamo