Po polžje, približno tako kot poteka cestni promet v poletnih mesecih, se premika projekt za izboljšanje prometne varnosti na slovenskem avtocestnem omrežju. Sistem sekcijskega merjenja hitrosti bi moral zaživeti že leta 2018. Zdaj Dars napoveduje, da bodo kamere priklopili v drugi polovici leta 2025. Izvajalca je že izbral.

Po sklenitvi pilotskega projekta na trojanskem odseku, leta 2017, so upravljalci slovenskega avtocestnega omrežja napovedali, da bodo zaradi pozitivnih izkušenj vzpostavili reden sekcijski nadzor hitrosti že naslednje poletje. Prometni strokovnjaki Darsa in policija so tudi izbrali odseke, na katerih bodo postavili kamere. Dars je pričel zbirati ponudbe za izvajalca meritev, a pogodbe ni podpisal z nikomer.

Izvedbo projekta zavrla policija

Projekt je namreč ustavila policija, ki je zavrnila prevzem sekcijskih merilnikov hitrosti. Z načrtovanim sistemom bi namreč na letni ravni obravnavala vsaj 30.000 dodatnih kršitev, zato bi s trenutnim prekrškovnim postopkom zadeva postala neobvladljiva, je leta 2018 sporočilo ministrstvo za notranje zadeve (MNZ). Vzpostavitev sistema je zatem zavrlo tudi vprašanje, kako v skladu z zakonom varovati osebne podatke pri snemanju registrskih tablic. Sistem mora namreč zagotoviti zbiranje zgolj nujnega nabora podatkov v kriptirani obliki, ki morajo biti takoj izbrisani, če prekoračitev hitrosti ni bila zaznana.

Dars je izvajalca sekcijskega merjenja nameraval izbrati leta 2022, nakar je ustavil javno naročilo, po poročanju Žurnala 24 zaradi ugotovitev državne revizijske komisije, da je razpis spisan v nasprotju z zakonom. Lani je Dars objavil še tretji razpis in v njem bistveno zmanjšal število odsekov, na katerih bodo izvajali nadzor hitrosti. Namesto na enajstih bodo meritve potekale na štirih lokacijah, in sicer na trojanskem odseku v smeri Maribora, na gorenjski avtocesti med priključkoma Ljubljana Brod in Vodice v smeri Kranja, na primorski avtocesti med priključkoma Logatec in Vrhnika v smeri Ljubljane in na dolenjski avtocesti na območju višnjegorskega klanca v smeri Novega mesta.

Projekt cenejši skoraj za polovico

Dars napoveduje, da bo sistem sekcijskega merjenja hitrosti operativen predvidoma v drugem polletju 2025. Dobavitelja opreme je že izbral. To je podjetje Intermatic iz Ljubljane, ki je stacionarne radarje dobavilo tudi ljubljanski in kranjski občini. V javnem naročilu Darsa za dobavo, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme je Intermatic ponudil najnižjo ceno 434.000 evrov brez DDV, kar je skoraj polovico manj, na kolikor je Dars omejil najvišjo dopustno vrednost ponudb (835.000 evrov brez DDV). Dars je prejšnji teden podpisal še pogodbo s policijo, ki bo upravljala sistem in oglobila kršitelje. Pred pričetkom merjenja mora Intermatic še pridobiti certifikat o odobritvi tipa merila in potrdilo o skladnosti. Ker ima za to kar 20 mesecev časa, bo sistem zaživel šele v drugi polovici leta 2025.

Sekcijsko merjenje hitrosti zmanjša povprečno hitrost in število prometnih nesreč ter izboljša prometno pretočnost. To je dokazal tudi pilotni projekt na trojanskem odseku. Povprečne hitrosti so se znižale z dobrih 102 na 95 kilometrov na uro, prekoračitve hitrosti nad 20 km na uro so bile izredno redke. Od januarja do oktobra 2017 se je na odseku zgodilo vsega pet prometnih nesreč. V treh letih prej se jih je v enakem obdobju v poprečju zgodilo dvanajst. 

Priporočamo