Vodja Službe za otroško psihiatrijo prof. dr. Marija Anderluh je predstavila petletne izkušnje sodelovanja zdravstvene službe s šolami, ki kažejo, da je sodelovanje učinkovito, koristno in predvsem možno, kot tudi izkušnje z izvajanjem programov starševstva v UKCL. Pojasnila je, da so se na pobudo učiteljev že pred šestimi leti odločili tudi za podporo vzporednih programov za učitelje, vzgojitelje in šolske svetovalne delavce v slovenskem prostoru. 

Izobraževanja učitelji starši UKCL

Na Osnovni šoli Trnovo so predstavili izvajanje programov Neverjetna leta in Vlagajte v igro, namenjenih vzgojiteljem in učiteljem. Foto: Tina Jereb

»Ti programi imajo v šolah posebno moč, saj so v njih udeleženi vsi otroci, tudi tisti, katerih starši ne zmorejo udeležbe v programu. Veščine, ki jih pridobivajo učitelji in vzgojitelji s programi, krepijo čustveno in socialno dozorevanje otrok v današnjem času, ko so šole vse bolj vključujoče in ko je v njih vedno več otrok z različnimi razvojnonevrološkimi in vedenjskimi izzivi,« je izpostavila Anderluhova.

Izobraževanja učitelji starši UKCL

Vodja Službe za otroško psihiatrijo prof. dr. Marija Anderluh je poudarila, da veščine, ki jih pridobivajo učitelji in vzgojitelji s programi, krepijo čustveno in socialno dozorevanje otrok. Foto: Tina Jereb

Dodala je, da si želijo v okviru obeh projektov, Neverjetna leta za učitelje in novega programa Vlagajte v igro, ki ga začenjajo v letošnjem letu, podpreti učitelje in vzgojitelje, da bodo z učinkovitimi veščinami kos izzivom, s katerimi se soočajo. »Izzivov polni časi terjajo predvsem dodatna znanja, dodatne veščine in povezovanje šolstva in strokovnih delavcev na področju duševnega zdravja,« je prepričana Marija Anderluh.

V dveh letih se bo usposobilo več kot 300 učiteljev

Po besedah ministrice za zdravje Valentine Prevolnik Rupel se je porast duševnih stisk med mladimi zgodil po epidemiji covida -19, a vendar vzrokov ne moremo pripisati le temu. Ministrica je poudarila, da tveganja v zgodnjem otroštvu prinašajo številne neugodne dolgoročne posledice za razvoj otrok, njihovo šolsko uspešnost in posledično socialno samostojnost kot tudi razvoj nekaterih vedenjskih težav. »Na ministrstvu za zdravje zato podpiramo učinkovite projekte in programe pri krepitvi starševskih veščin in opolnomočenju učiteljev. Med njimi sta Neverjetna leta in Vlagaj v igro, ki ju v slovenski prostor uspešno prenaša UKCL in za katera zagotavljamo sredstva iz mehanizma za okrevanje in odpornost,« je povedala Valentina Prevolnik Rupel.

Po njenih besedah se bo v dveh letih v okviru projekta usposobilo več kot 300 učiteljev, vzgojiteljev in socialnih delavcev, kar bo pozitivno vplivalo na več kot 6000 otrok in staršev: »S tem bomo izboljšali starševske veščine, zagotovili učinkovitejše vodenje šolskih razredov in nudili strokovno pomoč družinam za zaščito njihovih otrok.« 

Usmerjanje na pozitivno vedenje 

OŠ Trnovo je ena od šol, ki je v programu Neverjetna leta v zadnjih letih izobrazila velik del svojih učiteljev. Ravnateljica OŠ Trnovo mag. Đulijana Juričić je poudarila, da je vzdušje na šoli zdaj drugačno, z usmerjanjem na pozitivno vedenje pa so se spremenili otroci, odnosi med njimi, učitelji in odnosi učiteljev s starši.

Izobraževanja učitelji starši UKCL OŠ Trnovo

Ravnateljica OŠ Trnovo mag. Đulijana Juričić je poudarila, da je vzdušje na šoli zdaj drugačno, z usmerjanjem na pozitivno vedenje pa so se spremenili otroci, odnosi med njimi, učitelji in odnosi učiteljev s starši. Foto: Tina Jereb

»Z veseljem smo se odzvali k udeležbi v program in smo do sedaj izobrazili že več kot tretjino kolektiva. Ustvarili smo močno ekipo znotraj šole in se povezali s šolami na Irskem in Norveškem, ki smo jih tudi obiskali pri vključevanju njihovih programov. Ob tem smo ozaveščali tudi starše in po sedmih letih intenzivnega dela smo ugotovili, da so rezultati dela vidni tako pri učencih kot v kolektivu. Zahvaljujemo se ministrstvu za zdravje, ob tem pa bi si želeli tudi večjega vključevanja ministrstva za šolstvo, s čimer bi lahko še bolje podprli svoja prizadevanja in pomagali učiteljem v šolah,« je zaupala ravnateljica OŠ Trnovo.

Priporočamo