Nova pogodbena vrednost za odsek Črni Kal – Koper je po sklenitvi aneksa 250 milijonov evrov. »Pogodbena vrednost se spreminja zaradi podražitev, kar je zakonska obveznost naročnika. S podražitvami zaradi inflacije se soočajo vsi projekti v Sloveniji in tudi primerljivi večletni infrastrukturni projekti v tujini. Če zakonsko obveznih podražitev zaradi inflacijskih učinkov ne bi bilo, bi bil odsek med Črnim Kalom in Koprom realiziran pod ocenjeno vrednostjo pogodbe,« poudarjajo na 2TDK. Ob podpisu pogodbe med 2TDK in konzorciju gradbincev Kolektor CPG ter turškima Yapi Merkezi in Özaltin leta 2021 je bila pogodbena vrednost za ta odsek 224,7 milijona evrov. »Že obligacijski zakonik določa, da lahko izvajalec zahteva povrnitev razlike v ceni nad 10 odstotkov. Prav tako plačila zvišanja stroškov narekujejo tudi evropska pravila FIDIC za gradbene pogodbe. Projekt drugi tir se ne draži, ampak ostaja v okviru potrjene investicijske vrednosti,« poudarjajo na 2TDK.
Zamuda zaradi kraških jam
Podaljšanje roka dokončanja del za tri mesece gre v največji meri na račun premoščanja večjih kraških jam, ki so jih odkrili v predorih na odseku Divača – Črni Kal. Časovnico so z aneksom prilagodili tudi zato, ker bodo na tem odseku sočasno zaključevali glavna gradbena dela in že začeli tudi polagati tire, kar sodi v tretji sklop projekta. Skupna ocenjena pogodbena vrednost tega odseka ostaja nespremenjena. Ob podpisu pogodbe pred štirimi leti je znašala 403,6 milijona evrov. Na 2TDK pravijo, da iščejo rešitve še za viadukt v dolini Glinščice, kjer se je začel teren dodatno plaziti in ga bo treba dodatno zavarovati. Koliko bodo tam znašala dodatna dela, še niso povedali.
Turki imajo težave, a se ne umikajo
Družba 2TDK tudi zavrača navedbe, da turški gradbinec Yapi Merkezi zapušča projekt. Yapi Merkezi nastopa v projektu drugi tir v konzorciju skupaj z vodilnim partnerjem Kolektorjem CPG, partnerja pa sta solidarno odgovorni za nemoteno izvedbo del na projektu. Po naših informacijah sta se gradbinca že dogovorila, da bo Turkom na odseku Črni Kal – Koper v večji meri pomagal Kolektor, da bodo ujeli roke. Velik turški gradbinec namreč še vedno rešuje finančne težave, v katerih naj bi se znašel zaradi železniških projektov v Afriki, predvsem v Etiopiji, kjer jim je izvedbo del preprečila vojna in so po navedbah turških medijev izgubili več sto milijonov evrov.