»Laho je rešen, gre na remont in se vrne v svoj brlog,« je na facebooku zapisal Slavko Franca iz ekipe, ki zadnja tri desetletja upravlja ladjo, ki je postala maskota slovenske obale.
Lastnik Lahkota Vinko Kveder je povedal, da se je več interesentov ponudilo, da prevzamejo ladjo, končne odločitve pa še ni sprejel. "Pogovarjamo se z več možnimi interesenti, med njimi je tudi Boris Popovič. Končne odločitve še ni, odgovor pa moramo sprejeti do petka, sicer gre barka v razrez," je Kveder povedal za Radio Koper.
Kot je pred časom povedal Kveder, ki je ladjo leta 1992 pripeljal iz Severnega morja, so stroški vzdrževanja v zadnjih letih postajali vse višji in ladja je postala velik strošek. Povedal je, da je ladjo pripravljen podariti, če bi se našel novi lastnik, ki bi skrbel zanjo.
Pristopil je do istrskih občin, pomorske šole, Luke Koper in Pomorskega muzeja, a nihče ni bil pripravljen prevzeti stroškov vzdrževanja.
Po 122 letih še vedno na valovih
Preden je Laho v devetdesetih letih postal najbolj prepoznavna ladja slovenskega morja poleg katamarana Prince of Venice, je dolga desetletja plul po Severnem morju. Zgrajen je bil namreč davnega leta 1903, kar pomeni, da je starejši od Titanika. Na začetku kariere je 37 metrov dolga ladja plula čez Atlantik med Evropo in Kanado kot tovorna ladja. Med prvo svetovno vojno je bil Laho v uporabi za polaganje protiladijskih min in je imel na krovu tudi torpede. Med obema vojnama so ga preuredili za prevoz potnikov, med drugo svetovno vojno pa je ponovno postal polagalec min, tokrat na nemški strani.
Po vojni ga je kupil bogat nemški podjetnik, ki ga je uporabljal za dnevni ribolov v Severnem morju. V tem času je tudi dobil sedanje ime Laho, kar je okrajšava za Last Hope – Zadnje upanje, kar je naziv, ki ladji očitno dobro služi tudi v 21. stoletju.