Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje (MVI) so ob upokojevanju najštevilnejše generacije učiteljev in resnem upadu zanimanja mladih za ta poklic posodobili februarski javni razpis študijskih pomoči za subvencioniranje šolnin za nadaljnje izobraževanje strokovnih delavcev v letošnjem študijskem letu. To se bo začelo 1. oktobra. Kot so pojasnili na MVI, se subvencija s prvotno načrtovane 50-odstotne subvencije šolnine programa po novem povečuje na 100-odstotno.
Novosti kadrovske stiske ne bodo rešile
Na razpis se lahko strokovni delavci, ki so v letošnjem študijskem letu vpisani v študijske programe, ki jih opredeljujejo razpisni pogoji oziroma program za izpopolnjevanje, prijavijo do 8. januarja prihodnje leto. Do 30. oktobra pa imajo možnost za prijavo na prav tako posodobljen razpis za dodelitev štipendij študenti pedagoških študijskih programov. S spremembo omenjenega razpisa se bo mesečna štipendija s prvotno razpisane v višini 200 evrov povečala na 300 evrov mesečno.
Ravnatelji so novosti veseli, toda kadrovskih problemov ne bodo odpravile. Še vedno bodo morali zaposlovati študente pedagoških smeri prek študentskih napotnic, za kar zavodi namenjajo lastna sredstva, saj ministrstvo sredstev za plačilo njihovega dela ne zagotavlja.
Da je povišanje subvencij šolnin za zaposlene v vzgojno-izobraževalnih zavodih in štipendij za bodoče učitelje dobrodošel ukrep, a bodo s tem vseeno težko rešili kadrovsko stisko v šolah, meni tudi prvi mož Pedagoškega inštituta Igor Ž. Žagar. »Učitelji in učiteljice se namreč ne pritožujejo zaradi nedostopnosti pedagoškega študija, ker bi bil predrag, ampak nad prenizkimi plačami in preobremenjenostjo s premnogimi šolskimi obveznostmi. Odhajajoči minister Felda je prostodušno izjavil, da bodo vsi ti problemi rešeni z novim plačnim sistemom, s čimer je le pokazal, da slovenskega šolskega sistema ne pozna, prav tako ne pozna stisk učiteljev,« je svoje mnenje utemeljil Žagar.
Zaposlovanje študentov gasilska akcija
Reševanje akutne situacije z zaposlovanjem študentov in študentk pedagoških smeri prek študentskih napotnic je označil za gasilsko akcijo, ki je v najboljšem primeru lahko le kratkoročna rešitev. Stroškov, je poudaril sogovornik, namreč šole ne smejo kriti same iz svojih virov; za to bi vsekakor moralo poskrbeti pristojno ministrstvo. »To je še en dokaz, da odhajajoči minister situacije ni obvladoval. Prihajajoči minister Logaj izobraževalno vertikalo in njene probleme vsekakor bolje pozna, je pa vprašanje, ali jih bo prepoznal kot akutne in jim posvetil svojo primarno pozornost,« je še dodal direktor Pedagoškega inštituta.