Prva uporaba popolnoma novega opekača kruha, ki ga je naša sogovornica kupila pred nekaj tedni v eni od trgovin Hofer, se je sprevrgla v pravo nočno moro. »Opekač sem priklopila v elektriko in nato samo stopila do okna, da ga zaprem, ko je močno počilo. Opekač je eksplodiral in začel močno goreti, požar sem poskušala pogasiti z brisačo, a ogenj sploh ni ponehal. V paniki sem stekla do soseda v bloku, da bi mi posodil gasilni aparat,« je povedala. Njen sosed je nato goreč opekač odnesel na bližnji balkon in ga pogasil.
Opekač kruha se je v požaru skoraj popolnoma stopil. »Res sem se zelo prestrašila. Poleg tega sem ostala brez elektrike, saj se je zaradi eksplozije poškodovala glavna varovalka. Primorana sem bila poklicati elektroslužbo, ki pa mi je popravilo varovalke seveda zaračunala. Kljub temu tiste noči v stanovanju nisem mogla prenočiti, saj je po eksploziji v njem ostal res močan vonj po stopljeni plastiki in po dimu od požara,« nam je pojasnila.
Možen umik iz prodaje
S sogovorničino izkušnjo smo seznanili podjetje Hofer in jih prosili za pojasnilo, ali so bili v zadnjem času obveščeni o še kakšnem podobnem dogodku. Zanimalo nas je tudi, kakšna je njihova praksa v takšnih primerih. V odgovoru so našo sogovornico pozvali, naj hitro obvesti Hoferjev oddelek za informacije in pomoč, kjer ji bodo pojasnili, kako ravnati v takih primerih. »Med drugim je treba uničeni izdelek, ki je povzročil eksplozijo, oddati v najbližjo trgovino Hofer, da ga lahko pošljemo dobavitelju v nadaljnjo obravnavo. Če se ugotovi, da je izdelek nevaren, takoj ukrepamo v skladu z zakonodajnimi zahtevami, kar vključuje umik izdelka iz prodaje, obveščanje pristojnih organov ter potrošnikov. Ob tem omogočamo tudi vračila ali zamenjave izdelkov,« so zapisali.
Ob tem so dodali, da v zadnjem času podobnih reklamacij niso imeli. Sogovornica je nato obiskala Hoferjevo trgovino in na kontaktni naslov poslala elektronsko pošto z opisom dogodka in fotografijami, a v trgovinah izdelka še niso odpoklicali. Zaprosili pa so jo, naj jim posreduje poročilo dežurnega električarja, ki jo je obiskal na dan požara.
Upravičena do odškodnine
V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so pojasnili, da bi naša sogovornica poleg neskladnosti ali garancije za opekač lahko uveljavljala tudi odškodnino. »Proizvajalec oziroma prodajalec je namreč odgovoren za škodo, ki jo povzroči napaka izdelka, vključno s telesnimi poškodbami ali škodo na drugi stvari. Če podjetje škode ne povrne sporazumno, jo lahko potrošnica uveljavlja v pravdnem postopku pred pristojnim sodiščem,« je povedala Goga Sredojević iz ZPS.
Sogovorničin primer je še posebej pomemben zaradi vidika varnosti aparata, ki lahko vpliva tako na potrošnike kot na njihovo premoženje. V ZPS sicer takšnih ponavljajočih se incidentov ne zaznavajo, a opozarjajo, da obstaja možnost, da gre za sistemsko napako. »Proizvajalci, uvozniki in distributerji so dolžni nemudoma sprejeti ustrezne ukrepe za zagotovitev skladnosti izdelka z zakonodajo oziroma izdelek umakniti ali odpoklicati, če menijo ali upravičeno sumijo, da ni varen,« je pojasnila Goga Sredojević.
Kupujte preverjene naprave
Gasilska brigada Ljubljana natančnih podatkov o podobnih primerih eksplozij gospodinjskih električnih pripomočkov nima. »Svetujemo, da v primerih, ko se zgodi eksplozija, ljudje pokličejo gasilce. Mi bomo prišli vedno, tudi na pregled po požaru, ko lahko stanje preverimo z ustreznimi termokamerami. Tako lahko ugotovimo, ali se kje kaj pregreva,« je povedal Robert Okorn iz Gasilske brigade. Ljudem predlaga, naj takšne naprave kupujejo pri preverjenih trgovcih. »Prek spleta je tak nakup že lahko bolj kritičen, saj lahko tam dobiš marsikaj. Če pa pride do takšne napake pri izdelku iz trgovine, kjer opravljajo teste, pa to lahko razumemo kot napako v aparatu,« je povedal.
V primeru eksplozije in požara morajo ljudje čim prej onemogočiti dostop kisika. »To lahko storijo s pomočjo ročnega gasilnika ali morda s požarno odejo. Potem pa naj nemudoma pokličejo na 112 in gasilci bomo prišli, tudi če niso prepričani, da je požar primerno pogašen,« je dodal Okorn.