Med neprestanim padanjem javnomnenjske podpore, ki se je nekoliko umirilo šele ob zadnjem, decembrskem merjenju, naj bi predsednik vlade Robert Golob spoznal, da mora za dvig svojega ugleda v očeh javnosti med drugim spremeniti svoj javni nastop. Za nasvet, kako se tega lotiti, so se v njegovem kabinetu obrnili tudi na najbolj znanega slovenskega strokovnjaka za marketing in nekdanjega kreativnega direktorja na agenciji Pristop Aljošo Bagolo. Slednji naj bi premierju svetoval, kako izboljšati javno komuniciranje.

Aljoša Bagola je za Dnevnik pojasnil, da se je s premierjevim kabinetom dogovarjal za izvedbo strateških delavnic za pospeševanje kreativnosti, a se za formalno sodelovanje nazadnje niso dogovorili. »Sva pa imela priložnost, da sva pokramljala,« je rekel in dodal: »Poleg sestanka s premierjem sem imel tudi sestanek z nekaj člani kabineta, na katerem sem izpostavil določena strateška področja in uvodna dognanja, a tega potem nismo nadaljevali.« Tudi iz kabineta predsednika vlade so odgovorili, da Aljoša Bagola trenutno ne svetuje niti predsedniku vlade niti vladi, in nakazali, da bo do sodelovanja morda še prišlo. »Lani poleti smo se z njim pogovarjali o izvedbi delavnice za zaposlene v kabinetu predsednika vlade, vendar do realizacije še ni prišlo,« so pripisali.

Je bilo učinkovito?

Spomnimo, podpora vladi pada zadnjega pol leta, kratkotrajen odboj navzgor je prinesel le avgust, ko so Slovenijo prizadele katastrofalne poplave. Novembra je nezadovoljstvo z delom vlade doseglo najnižjo točko v tem mandatu. Tudi večina sodelujočih v decembrski anketi Vox populi – 53,9 odstotka vprašanih – je delo vlade ocenila kot neuspešno. Da je vlada uspešna, je menilo vsega 31,7 odstotka vprašanih. Če bi bile volitve zadnjo decembrsko nedeljo, bi Gibanje Svoboda obkrožilo le še 16,7 odstotka anketirancev (SDS bi, za primerjavo, obkrožilo 22,6 odstotka, tretjeuvrščeno SD pa 7,3 odstotka vprašanih). Na zadnji lestvici priljubljenosti je premier Golob pristal na 12. mestu, mesto pred Jernejem Vrtovcem in za obrambnim ministrom Marjanom Šarcem. To nič kaj svetlečo javno podobo vlade in njenega prvega moža bi bilo torej treba nekoliko zloščiti.

V kabinetu predsednika vlade je kot državna sekretarka za strateško komuniciranje že zaposlena Melita Župevc. Za neposredno komuniciranje z mediji pa skrbijo štirje sodelavci (dve sicer kmalu odhajata novim izzivom naproti), ob tem pa še celoten urad vlade za komuniciranje, ki ga vodi direktorica Petra Bezjak Cirman. Golob naj bi sprva pričakoval, da bo urad vlade za komuniciranje skrbel za javno podobo Roberta Goloba kot premierja, za podobo Roberta Goloba kot predsednika največje vladne stranke in ob tem še za podobo Roberta Goloba osebno. Toda zaposleni so vztrajali, da ta pričakovanja bistveno presegajo vlogo in pristojnosti urada vlade za komuniciranje. Zato naj bi se premier in njegovi najožji svetovalci ob vsej armadi strateških komunikatorjev začeli ozirati za dodatnimi zunanjimi strokovnjaki; zato so med drugim pristopili tudi do Bagole.

»Drnovšek« v pojavljanju

Več sogovornikov, ki se ne želijo javno izpostavljati, a dobro poznajo ustroj vodenja države, je sicer ocenilo, da za Goloba kljub temu, da je polovica mandata že za njim, vendarle še ni vse izgubljeno. Svoj nastop in s tem javno podobo še lahko popravi. Volilci so hitro pozabljiva in nezamerljiva vrsta, še zlasti pa so hvaležni, ko se nekdo spremeni, pa čeprav po celi vrsti komunikacijskih napak in neugodnih javnih nastopov. V taki spremembi utegnejo videti dokaz, da je bila njihova volilna izbira vendarle »pravilna«, komentirajo.

A Bagola po njihovem ni pravi človek, ki bi Golobu pomagal pri teh spremembah. Strokovnjaki za marketing se doslej niso izkazali za vešče komunikacijskih prijemov. Razmišljajo v kontekstu oglaševanja in propagande, strateško komuniciranje pa je mnogo več kot to, opozarjajo naši viri in dodajajo, da se pravzaprav ves premierjev kabinet že zdaj ukvarja točno s tem – s propagando. Zadnje, kar premier potrebuje, je torej še en oglaševalec.

Javnomnenjsko podobo premierja lahko izboljša le premier sam, trdijo naši sogovorniki. Prvi korak bi bil, da se bistveno manj pojavlja v javnosti, saj bi tako tudi njegovi neposrečeni komunikacijski prijemi in kiksi prišli manjkrat do ljudi. Če se že zgleduje po Drnovšku in sestaja z dolgoletnim generalnim sekretarjem stranke LDS Gregorjem Golobičem, potem naj se tudi v tem kontekstu zgleduje po njem in se v javnosti pojavlja le takrat, ko je to nujno potrebno, so prepričani naši sogovorniki, ki izpostavljajo še, da bi moral bolj staviti nase in manj na svetovalce iz svojega najožjega kroga.

Mimogrede, najožji premierjevi svetovalci imajo glede javnega nastopanja in vladnega komuniciranja drugačne poglede. Zamenjujejo ga prav s promocijskimi aktivnostmi in pogosto celo grajajo ministre, ki svojih dosežkov ne izpostavljajo dovolj glasno in pogosto; med drugim naj bi bil večkrat tarča očitkov minister okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer, ki da v svojo promocijo ne vlaga dovolj truda. Kot je znano, imata velik vpliv na premierja predvsem generalna sekretarka stranke Vesna Vuković in državni sekretar na obrambnem ministrstvu Damir Črnčec. 

Priporočamo