Konec januarja smo poročali, da je zagovornik načela enakosti v javni razpravi o novem zakonu o visokem šolstvu ministrstvu predlagal, da se člen, ki opredeljuje študente s posebnimi potrebami, spremeni in tako sledi mednarodnim predpisom.
V osnutku predloga zakona, ki je šel junija v javno obravnavo, je 113. člen natančno opredeljeval, kdo so študenti s posebnimi potrebami in posebnim statusom. Nato pa, kot so nam takrat pojasnili na ministrstvu, so na podlagi pripombe zagovornika načela enakosti, ki je ministrstvu predlagal, da naj bo člen skladen z drugo zakonodajo in mednarodnimi predpisi, člen spremenili. Tako se zdaj glasi: »Študenti s posebnimi potrebami so študenti z dolgotrajnimi telesnimi, duševnimi, intelektualnimi ali senzoričnimi okvarami (denimo študenti z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni študenti, študenti z govornojezikovnimi motnjami, gibalno ovirani študenti) ter študenti s psihosocialnimi težavami.« Strokovna javnost pa se je na člen burno odzvala, rekoč, da gre po novem v zakonu za popolnoma neustrezno in nestrokovno poimenovanje, saj da imajo izrazi, kot so na primer intelektualne in duševne okvare, negativno konotacijo.
Po objavi sklican sestanek
Po našem poročanju je zagovornik načela enakosti strokovno javnost povabil na sestanek. Kot pravi dr. Milena Košak Babuder z ljubljanske pedagoške fakultete, je bil sestanek koristen, saj se je zagovornik strinjal, da pripravijo dopolnitveno mnenje in s tem spodbudijo ministrstvo k popravku spornega člena. Zagovornik je ministrstvu predlagal natančnejšo in celovitejšo opredelitev, kdo so študenti s posebnimi potrebami, brez poslabšanja varstva njihovih pravic glede na veljavni zakon. Predlagal je, da se v zakon vrne pravica do dodatne strokovne pomoči pri študiju, da se podrobneje določijo druge pravice in opredeli pravica do ugodnejše obravnave v izbirnem postopku v primeru omejitve vpisa za kandidate s posebnimi potrebami in posebnim statusom. Z ministrstva so nam sporočili, da je zakon še v medresorskem usklajevanju, dopolnitev zagovornika pa bodo ustrezno upoštevali pri nadaljnji pripravi zakona o visokem šolstvu.