Konec januarja smo poročali, da je zagovornik načela enakosti v javni razpravi o novem zakonu o visokem šolstvu ministrstvu predlagal, da se člen, ki opredeljuje študente s posebnimi potrebami, spremeni in tako sledi mednarodnim predpisom.

V osnutku predloga zakona, ki je šel junija v javno obravnavo, je 113. člen natančno opredeljeval, kdo so študenti s posebnimi potrebami in posebnim statusom. Nato pa, kot so nam takrat pojasnili na ministrstvu, so na podlagi pripombe zagovornika načela enakosti, ki je ministrstvu predlagal, da naj bo člen skladen z drugo zakonodajo in mednarodnimi predpisi, člen spremenili. Tako se zdaj glasi: »Študenti s posebnimi potrebami so študenti z dolgotrajnimi telesnimi, duševnimi, intelektualnimi ali senzoričnimi okvarami (denimo študenti z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni študenti, študenti z govornojezikovnimi motnjami, gibalno ovirani študenti) ter študenti s psihosocialnimi težavami.« Strokovna javnost pa se je na člen burno odzvala, rekoč, da gre po novem v zakonu za popolnoma neustrezno in nestrokovno poimenovanje, saj da imajo izrazi, kot so na primer intelektualne in duševne okvare, negativno konotacijo.

Z ministrstva so nam sporočili, da je zakon še v medresorskem usklajevanju, dopolnitev zagovornika pa bodo ustrezno upoštevali pri nadaljnji pripravi zakona o visokem šolstvu.

Po objavi sklican sestanek

Po našem poročanju je zagovornik načela enakosti strokovno javnost povabil na sestanek. Kot pravi dr. Milena Košak Babuder z ljubljanske pedagoške fakultete, je bil sestanek koristen, saj se je zagovornik strinjal, da pripravijo dopolnitveno mnenje in s tem spodbudijo ministrstvo k popravku spornega člena. Zagovornik je ministrstvu predlagal natančnejšo in celovitejšo opredelitev, kdo so študenti s posebnimi potrebami, brez poslabšanja varstva njihovih pravic glede na veljavni zakon. Predlagal je, da se v zakon vrne pravica do dodatne strokovne pomoči pri študiju, da se podrobneje določijo druge pravice in opredeli pravica do ugodnejše obravnave v izbirnem postopku v primeru omejitve vpisa za kandidate s posebnimi potrebami in posebnim statusom. Z ministrstva so nam sporočili, da je zakon še v medresorskem usklajevanju, dopolnitev zagovornika pa bodo ustrezno upoštevali pri nadaljnji pripravi zakona o visokem šolstvu.

Priporočamo