Po besedah sogovornice so lansko poletje (junij–avgust) največ prenočitev ustvarili obiskovalci iz Slovenije, Nemčije, Nizozemske, Češke in Italije, podobno strukturo prebivalcev na STO pričakujejo tudi v letošnjem poletju. Martina Gojkošek je poudarila, da so glede na primerjave lanskega in letošnjega junija tako lani kot letos doslej največ prenočitev pri nas ustvarili Slovenci, Nemci in Avstrijci.
Po informacijah STO je v poletnih mesecih lanskega leta največ turistov prenočilo v apartmajskih naseljih, na turističnih kmetijah z nastanitvijo, v mladinskih hotelih, zasebnih sobah, apartmajih in hišah ter planinskih domovih in kočah. Sledili so hoteli in kampi.
Veliko zanimanje premožnih gostov
Na vprašanje, iz katerih držav bodo letos našo državo obiskali najštevilnejši gosti, na STO pojasnjujejo, da je barometer slovenskega turizma v spomladanskem merjenju nakazal pričakovano visoko rast gostov iz Združenih držav Amerike (ZDA) in da se krepka rast pričakuje tudi za tradicionalne trge slovenskega turizma (Italija, Avstrija in Nemčija). Močnejša krepitev gostov se, so dodali v organizaciji, obeta tudi na trgih srednje Evrope (Madžarska, Poljska in Češka) ter Francije, Hrvaške in domačega trga.
Na STO so poudarili še, da podatki slovenskega statističnega urada kažejo, da so ameriški turisti v Sloveniji v prvih petih mesecih letos ustvarili 48.125 prihodov in 110.075 prenočitev, kar je 12 odstotkov oziroma 14 odstotkov več kot v prvih petih mesecih lani. Od letošnjega januarja do maja je ameriški trg med najpomembnejšimi emitivnimi tujimi trgi slovenskega turizma na osmem mestu po številu prenočitev.
Lani novembra je naša država gostila prestižni dogodek Virtuoso Chairman's Event 2024, kar je še dodatno utrdilo podobo Slovenije kot vrhunske destinacije za luksuzna in doživljajska potovanja. »Ugledni gostje – lastniki prestižnih potovalnih agencij, svetovalci z najvišjo prodajo in najaktivnejši člani mreže Virtuoso, ki združuje premožne posameznike, ki iščejo vrhunsko storitev in nepozabna doživetja ter so zanje pripravljeni tudi globlje seči v žep – so bili navdušeni nad gostoljubnostjo in raznoliko slovensko turistično ponudbo,« so ob tem pojasnili na STO.
Pristna narava, gostoljubje in varnost
»Že lani je slovenski turizem v primerjavi z letom 2023 dosegel 18-odstotno rast prenočitev turistov iz ZDA, glede na leto 2019 pa je bilo zvišanje 25-odstotno,« je povedala Martina Gojkošek.
Pojasnila je, da STO v tesnem sodelovanju s turističnim gospodarstvom in drugimi partnerji že vrsto let sistematično gradi prepoznavnost in ugled Slovenije v ZDA: »Na tem trgu med drugim izvajamo globalno digitalno kampanjo slovenskega turizma, promocijske aktivnosti pa so v zadnjih dveh letih izpeljali tudi v partnerstvu s Hrvaško in Avstrijo.«
Po besedah sogovornice vrata na ameriškem trgu Sloveniji široko odpira slovenski košarkarski zvezdnik Luka Dončić, ki je tudi ambasador slovenskega turizma. V času njegovega igranja za klub Dallas Mavericks je STO tudi sodelovala s tem klubom.
»Ameriške turiste v Sloveniji najbolj zanimajo butična, personalizirana in avtentična doživetja, doživetja kulture in aktivna doživetja v naravi ter produkti, ki v ospredje postavljajo hrano in vino. V Sloveniji najbolj cenijo pristno naravno okolje, gostoljubje prebivalcev in varnost,« je še dodala Martina Gojkošek.