Prehitra vožnja je drugi najbolj pogost vzrok za nastanek prometnih nesreč pri nas in najpogostejši vzrok za nastanek prometnih nesreč s smrtnim izidom. Najpogostejši povzročitelji prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti so vozniki osebnih avtomobilov, v obdobju zadnjih 5 let je njihov delež v povprečju 70 %, sledijo kolesarji in vozniki enoslednih vozil.

Prehiter voznik je bežal pred policijo, ustavil se je šele po trku v prometni znak in dva parkirana avtomobila.

Med umrlimi zaradi neprilagojene hitrosti je največ voznikov osebnih avtomobilov. Simbolična fotografija: PU Kranj

Direktorica Agencije za varnost prometa (AVP) Simona Felser je pred začetkom letošnje akcije Hitrost izpostavila: "Neprilagojena hitrost je bila v zadnjem desetletju (2014–2024) vzrok za skoraj 40 odstotkov hudih in smrtnih prometnih nesreč na slovenskih cestah. Tudi letos želimo z ozaveščanjem voznike pozivati k varnejši vožnji, še posebej na območjih šol, vrtcev in igrišč, kjer je dosledno spoštovanje hitrosti nujno za varnost najbolj ranljivih udeležencev v prometu." 

Prehitra vožnja je še vedno in najpogostejši vzrok za prometne nesreče s smrtnim izidom.

Največje prekoračitve se dogajajo v naseljih, šele nato na avtocestah in hitrih cestah. Ob tem je pomembno poudariti, da vsako zmanjšanje povprečne hitrosti v naselju za 1 km/h pomeni zmanjšanje števila smrtnih žrtev za 4 %. Pri trčenju vozila s hitrostjo 30 km/h je tveganje za smrt pešca 10 %, pri 50 km/h že 50 %, pri 60 km/h pa naraste na 90 %. To potrjuje, da tudi majhno prilagajanje hitrosti bistveno prispeva k varnosti vseh udeležencev v prometu, hkrati pa ne vpliva bistveno na daljši čas potovanja. 

Poškodovani radar. Foto: občina Domžale

Vsako zmanjšanje povprečne hitrosti v naselju za 1 km/h pomeni zmanjšanje števila smrtnih žrtev za 4 odstotke. Foto: občina Domžale

Lani ceste vzele 30 življenj

V letu 2024 se je zaradi neprilagojene hitrosti na slovenskih cestah zgodilo 3.809 prometnih nesreč, v katerih je umrlo 30 ljudi, huje poškodovanih je bilo 403. V letu 2023 pa je v 3.771 nesrečah zaradi tega vzroka umrlo 33 ljudi, 329 se jih je huje poškodovalo. Primerjava med letoma 2023 in 2024 kaže, da se je število umrlih v prometnih nesrečah zaradi neprilagojene hitrosti zmanjšalo za 9 %, precej pa se je povečalo število hudo telesno poškodovanih, in sicer za več kot 22 % v primerjavi z letom 2023.

Priporočamo