Ljudje od praznične okrasitve mest pričakujejo predvsem občutek čarobnosti in prazničnega vzdušja, ki jih odmakne od vsakdanjega stresa. Želijo si estetsko dovršene in ustvarjalne dekoracije, ki izražajo toplino, radost in skupnost. Obiskovalci praznično okrašenih mest pogosto cenijo harmonično kombinacijo tradicionalnih elementov, kot so smrekice, lučke in zvezde ter zgodbe iz preteklosti oziroma zgodovine kraja, ter modernih detajlov, ki so vedno bolj prisotni.
Prijetna in vabljiva atmosfera
»Ljudem je pomembno, da okrasitev osvetljuje mestne ulice, trge in parke ter ustvarja prijetno in vabljivo atmosfero za sprehode, druženja in praznične dogodke. Prav tako pričakujejo, da je okrasitev trajnostna, energetsko varčna in primerna za vse generacije, saj igra pomembno vlogo pri oblikovanju skupnega prazničnega duha in ponosu na svoje mesto,« je povedala Teja Plohl iz bistriškega podjetja MK Illumination, ki je pred leti v praznično podobo odelo Koper, zadnji dve leti dobavljajo dekoracijo za decembrsko čarobnost unikatnega projekta na Bledu, prav tako pa skrbijo tudi za praznično vzdušje v mnogih manjših občinah in trgovskih središčih v Sloveniji in tujini.
Občine, kraji in tudi manjša mesta ter skupnosti vsako leto porabijo precej denarja za novoletno okrasje. Pogosto je razlog v tem, da se kupi cenovno nižjekakovostna osvetlitev, ki nima dolge življenjske dobe, dekoracijo pa je treba obnavljati, namesto da bi se vsako leto nadgrajevala s kakovostnimi produkti, ki imajo daljšo življenjsko dobo. Kot je povedala sogovornica, je to eden od najboljših načinov, da med prebivalstvo prinesete veselje in dobro voljo: »Recept je zelo preprost: novoletna dekoracija osrečuje ljudi in nam v času konstantnega hitenja daje priložnost, da se za trenutek ustavimo.« Prav tako so mesta in skupnosti, ki postanejo opazni zaradi prikaza praznične dekoracije, nagrajeni z nečim veliko pomembnejšim od hvaležnosti občanov in krajanov. Čarobnost dekoracije pritegne množice ljudi in vpliva tudi na njihova čustva. Dokazano je, da v nobenem letnem času ljudje niso bolj razpoloženi za zapravljanje kot med božičem. »Zato trgovska središča vedno več denarja namenijo za okrasitev,« je povedala Plohlova, ki ima v podjetju vlogo svetovalke za trgovska središča in občine.
Premajhni, da bi sledili svetovnim trendom
Denar oziroma proračunska sredstva pogosto vplivajo na koncept in količino dekorativnega materiala, ki ga naročniki dobijo. »Proračunska sredstva se pogosto opisujejo kot naš denar, ki ga moramo kot dober gospodar izkoristiti za smiselne stvari. Še vedno je zmotno prepričanje, da je strošek pogojen s količino. Pomembna je ideja, pomembne so emocije, ki jih s to idejo ustvarimo, pomembno je, da ljudem ustvarimo moment veselja in sreče, ki za trenutek postavi vsakodnevne izzive in težave na stran,« je povedal direktor omenjenega podjetja Damijan Zalokar in dodal, da je vizija podjetja ponuditi strankam maksimalno doživetje za omenjen (omejen ali manj omejen) denar oziroma proračunska sredstva.
Na vprašanje, kako bi opisala oziroma komentirala letošnje okrasitve slovenskih mest in krajev, pa je bila Plohlova vseeno zadržana. »V Sloveniji smo še vedno premajhni, da bi z okrasitvijo lahko sledili svetovnim trendom. Tudi proračun za okraševanje ni primerljiv s svetovnimi prestolnicami, kar pa seveda ne pomeni, da mesta niso bogato in lepo okrašena. Še vedno prevladuje tradicionalno zelenje, rdeča in zlata barva. Nekatera mesta počasi že stopajo iz teh okvirov,« je povedala in poudarila, da tudi sami največkrat delajo s precej omejitvami. »Trudimo se, da praznično dekoracijo minulih sezon ponovno uporabimo vsaj v nekoliko drugačni zgodbi in da so nakupi nove dekoracije res v mejah predvidenega proračuna,« je še povedala sogovornica.