»Dokončana izdelava verifikacijskih prototipov, vključno z razvojem platforme za avtonomna vozila in baterijskih sistemov ter testiranjem prototipov in sistemov za avtonomno vožnjo,« je jasno zapisano v dokumentih, ki opredeljujejo, kaj je treba storiti do konca marca, da bo projekt skladen s pogodbo o nepovratnih sredstvih. Rok je bil že enkrat podaljšan, poroča Index.
Ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo, ki ga vodi Oleg Butković in ki naj bi bdelo nad projektom, za katerega je Evropska komisija predvidela skupno 179 milijonov evrov, zdaj še zbira podatke o tem, ali je Rimac sploh izpolnil načrt in ali lahko izpolni obljubljeno.
"Če se Rimac ne bo držal pogodbenih pogojev, naj vrne evropski denar," pravi minister Butković, čigar ministrstvo že čaka na odgovor Projekta 3 Mobility o napredku pri izvedbi projekta. Podjetje Project 3 Mobility oziroma Verne so pri Indexu povprašali, zakaj ne odgovarja na poizvedbo ministrstva o verifikacijskih prototipih, a odgovora niso prejeli. Vprašali so jih tudi, ali bodo vrnili evropski denar in kaj se dogaja s projektom.
Razvoj samovozečega taksija
Podjetje P3M, ki ga je ustanovil Mate Rimac, je prejelo nepovratna sredstva Nacionalnega načrta za okrevanje in odpornost (NRRP) v višini 179,5 milijona evrov.
Podjetje je prejelo denar za razvoj samovozečega taksija - robotaksija. Natančneje, prejelo je denar za "popolnoma avtonomno električno vozilo 5. stopnje." Trenutno na svetu ni avtonomnega vozila stopnje 5, zadnje optimistične napovedi pa pravijo, da bo takšno vozilo mogoče izdelati šele proti koncu tega desetletja.
Rimac je zagotovil, da bo dobavil točno to vozilo do začetka prihodnjega leta. Po klasifikaciji SAE je najnižja ali ničelna stopnja tista, v kateri je voznik odgovoren za vse vozne aktivnosti, medtem ko je peta, zadnja stopnja popolnoma avtomatizirana, edina človeška naloga pa je določitev cilja.