Preživetje potnika, ki edini ni umrl v včerajšnjem strmoglavljenju letala Air India, je sprožilo ugibanja, ali je bil njegov sedež najvarnejši na letalu. Viswashkumar Ramesh je namreč sedel na sedežu 11A, tik ob zasilnem izhodu na letalu Boeing 787 Dreamliner, ki je bilo namenjeno v London. Na letalu je bilo 242 oseb, vse, razen njega so preminile. Poleg tega je okoli 30 ljudi umrlo še na tleh, saj je letalo strmoglavilo na gosto poseljeno območje.

Letalski strokovnjaki opozarjajo, da vprašanje glede najvarnejšega sedeža ni tako preprosto, poroča Reuters. Letala se med seboj močno razlikujejo po konfiguraciji sedežev, nesreče pa so vselej edinstvene, zaradi česar je možnost preživetja rezultat nadvse kompleksne kombinacije dejavnikov.

This handout photo issued by the Indian Ministry of Home Affairs shows Home Affairs Minister Amit Shah meeting British plane crash survivor Vishwash Kumar Ramesh, 40, at a hospital in Ahmedabad, after Air India confirmed Mr Ramesh was the sole survivor of the 242 people on board the London-bound Boeing 787 Dreamliner when it crashed into a medical college shortly after take-off from Ahmedabad airport. (Ministry of Home Affairs India via AP)

Potnik s sedeža 11A je čudežno preživel. Foto: AP/Ministry of Home Affairs India

»Vsaka nesreča je drugačna in nemogoče je napovedati možnosti za preživetje zgolj na podlagi sedeža,« pravi Mitchell Fox iz ameriške organizacije Flight Safety Foundation. Sedenje v bližini zasilnega izhoda lahko res poveča možnosti za preživetje, a to ni nujno vedno sedež 11A. »V tem konkretnem primeru je bil sedež ob izhodu očitno najvarnejši. Toda to ni vedno 11A – to velja le za točno to konfiguracijo letala Boeing 787,« pojasnjuje Ron Bartsch iz avstralskega podjetja AvLaw Aviation Consulting.

Študija revije Popular Mechanics iz leta 2007, ki je analizirala nesreče od leta 1971 dalje, je pokazala, da imajo potniki v zadnjem delu letala statistično boljše možnosti za preživetje. Drugi strokovnjaki menijo, da je del letala ob krilih stabilnejši.

Sedenje ob izhodu, kot v Rameshovem primeru, pomeni možnost med prvimi zapustiti letalo. A to velja le, če zasilna vrata dejansko delujejo. Ramesh je povedal, da je bil zasilni izhod na nasprotni strani letala blokiran zaradi zaradi zidu stavbe.

Navodila osebja

Strokovnjaki izpostavljajo, da možnosti preživetja v primeru nesreče precej poveča pozorno spremljanje varnostnih navodil na začetku leta. Mnogi potniki slednjim sicer ne dajejo dovoljšne pozornosti. Pomembno je tudi dosledno upoštevanje navodil kabinskega osebja, vključno s tem, da ob evakuaciji pustimo prtljago, je bilo ključno za rešitev vseh 379 potnikov in članov posadke na letu družbe Japan Airlines januarja lani. Letalo Airbus A350 se je takrat zaletelo v letalo japonske obalne straže na tokijskem letališču Haneda, pri čemer je umrlo pet od šestih članov posadke manjšega letala.

Varnostna navodila običajno vključujejo informacije o pravilnem pripenjanju pasu, položaju telesa med trkom in načrtovanju poti do izhoda. Pogost nasvet je, da si pred vzletom preštejete vrste med svojim sedežem in najbližjim izhodom, kar je lahko življenjskega pomena, če kabino napolni dim in postane vidljivost slaba.

Priporočamo