Češko ministrstvo za promet je za sredino letošnjega leta napovedalo poskusni dvig omejitve hitrosti s 130 km/h na 150 km/h na avtocesti D3 med Taborom in Českimi Budejovicami. "Do junija ali julija bodo postavljeni aktivni elektronski prometni znaki, s katerimi bomo lahko znižali hitrost v primeru slabe vidljivosti. Morda bomo kasneje zvišali potovalne hitrosti tudi na drugih avtocestah," je za Radio Praga povedal češki minister za transport Martin Kupka in dodal, do so hitrosti do 150 kilometrov na uro sicer predvidene le na novejših, ravninskih in najbolj varnih avtocestnih odsekih.

Tudi Avstrijci do 150 km/h, morda celo več

O dvigu omejitve hitrosti razmišljajo tudi v Svobodnjaški stranki, ki si prizadeva skupaj z Ljudsko stranko sestaviti novo avstrijsko vlado, poroča Kronen Zeitung. Svobodnjaki se sicer že leta zavzemajo za to, da bi lahko na posameznih odsekih avtocest vozili s hitrostjo 150 kilometrov na uro, morda po vzoru Nemčije, ki ponekod omejitve sploh nima, celo še več. Menijo namreč, da so tako ceste kot avtomobili danes precej bolj varni in tudi učinkoviti pri porabi goriva, kot so bili v preteklosti. Zelo se za spremembe zavzema vodja Svobodnjaške stranke Spodnje Avstrije Udo Landbauer, ki tudi nasprotuje organizacijam, ki se zavzemajo za znižanje trenutne omejitve avtocestne hitrosti na manj kot 130 kilometrov na uro.

Gorenjska avtocesta, omejitev hitrosti, Dars, tovorno vozilo

Medtem kot bi nekateri do 150 km/h, se nekatere avstrijske okoljske organizacije zavzemajo za znižanje trenutne omejitve avtocestne hitrosti na 110 km/h. Foto: Dnevnik

Svobodnjaki so že eksperimentirali

V Avstriji so sicer leta 2006, ko je državo že vodila koalicija Svobodnjaške stranke in Ljudske stranke, poskusno zvišali dovoljeno hitrost na avtocesti Tauern na 160 km/h. Leta 2018 je prometni minister Norbert Hofer iz vrst Svobonjakov uvedel hitrost 140 km/h še na odsekih avtoceste A1. Prometna ministrica iz vrst Zelenih Leonore Gewessler pa je te spremembe leta 2020 preklicala in znova uvedla najvišjo dovoljeno hitrost 130 km/h na vseh avstrijskih avtocestah.

Poraba skoraj za liter višja, zavorna pot mnogo daljša

Analize avstrijskega avtomobilskega združenja kažejo, da vožnja pri hitrosti 150 km/h zviša emisije CO₂ za 19 odstotkov glede na hitrost 130 km/h. Poveča se tudi poraba goriva. Avtomobil s porabo 6,5 litra na 100 km pri hitrosti 130 km/h porabi povprečno 7,7 litra pri hitrosti 150 km/h. Emisije delcev (NOx) se povečajo za 44 odstotkov. Tudi zavorna pot se spremeni, in sicer se vozilo s hitrostjo 130 km/h popolnoma ustavi približno 30 metrov prej kot pri hitrosti 150 km/h. 

 

Priporočamo