Preiskovalci Nacionalnega odbora za varnost v prometu (NTSB) so na javni predstavitvi ugotovitev preiskave v torek poudarili, da bi delavci, ki so na mostu izvajali vzdrževalna dela, lahko preživeli, če bi jih takoj opozorili na nevarnost trčenja.

Od trenutka, ko je policija zaprla most za promet, do zrušenja mostu je namreč minila minuta in 29 sekund. Če bi jih na nevarnost trčenja ladje opozorili takrat kot policijo, bi imeli dovolj časa, da se odpeljejo na del mostu, ki se ni zrušil.

Tovorna ladja Dali, ki je plula pod singapursko zastavo, je po vrsti težav z elektriko 26. marca lani trčila v most Francis Scott Key na reki Patapsco. Ta se je zrušil kot hišica iz kart, več avtomobilov na njem pa je padlo v ledeno reko. Vseh šest delavcev na mostu, ki so bili latinskoameriškega porekla, je umrlo.

Kot verjeten vzrok nesreče so preiskovalci NTSB navedli izpad električne energije, do katerega je prišlo zaradi ohlapne signalne žice. Ladja je zato izgubila pogon in je ni bilo več mogoče upravljati.

Med dejavniki, ki so vodili do nesreče, so preiskovalci izpostavili tudi pomanjkanje ukrepov zvezne države Maryland za zmanjšanje ranljivosti mostu.

»Ta tragedija se ne bi smela zgoditi. Ljudje ne bi smeli umreti. Tako kot vse nesreče, ki jih preiskujemo, bi tudi to bilo mogoče preprečiti,« je poudarila predsednica NTSB Jennifer Homendy.

Zaradi nesreče je bil promet v pomembnem ameriškem pristanišču v Baltimoru med večmesečnim zaprtjem zelo moten, prekinjen pa je bil tudi promet na delu glavne meddržavne ceste, poroča BBC. Most naj bi po zadnjih ocenah popravili do leta 2030, in ne 2028, kot so sprva načrtovali. Stroški naj bi se več kot podvojili in naj bi znašali do pet milijonov dolarjev.

Preiskovalci so sestavili tudi seznam mostov v ZDA, za katere obstaja tveganje, da bi se zrušili v primeru trčenja prekooceanskih ladij. Na njem so oba mostova čez zaliv Chesapeake vzhodno od Washingtona, dva mostova na območju Philadelphie in štirje mostovi na reki Misisipi v južni zvezni državi Louisiana. Preiskovalci NTSB ocenjujejo ranljivost tudi pri okoli 30 drugih mostovih, še poroča AFP.

Priporočamo