Nexperia upravlja velike obrate za proizvodnjo mikročipov na Nizozemskem, v Nemčiji in Združenem kraljestvu ter je ena največjih proizvajalk polprevodnikov na svetu. Kitajski Wingtech, njen lastnik, sicer ohranja tudi tesne vezi s kitajsko vlado. Nizozemska vlada pa je pred kratkim uvedla sankcije proti Wingtechu zaradi domnevnih težav v upravljanju pod kitajskim nadzorom in v podjetju na Nizozemskem uvedla prisilno upravo, piše Techspot.
V odgovor je Peking poskušal povečati nadzor nad evropskimi operacijami Nexperie s tem, da je omejil izvoz surovin v njene obrate v Evropski uniji. Običajno kitajska pošilja surovine na Nizozemsko, tamkajšnji obrat pošilja silicijeve rezine v kitajske tovarne na sestavo, nato pa se končni čipi vračajo evropskim avtomobilskim proizvajalcem in drugim globalnim kupcem.
Volkswagen, Bosch in Honda
Kitajska je pozneje dvignila izvozno prepoved, vendar razmere v zvezi z Nexperio še naprej skrbijo evropske proizvajalce avtomobilov. Nexperia namreč proizvaja nizkocenovne komponente, ki se uporabljajo za nadzor zračnih blazin, osvetlitve in drugih elektronskih sistemov v sodobnih vozilih. Kot poroča Reuters, naj bi bili med avtomobilskimi proizvajalci najbolj na udaru Volkswagen, Hella, Bosch, Aumovio in Honda. Čeprav ima Nexperiin kitajski obrat še nekaj zalog rezin, naj bi te kmalu pošle.
Iskanje obvodnih poti do čipov
Po navedbah enega od vodilnih v industriji so trenutne razmere »zelo zahtevne«, saj nizozemski in kitajski del podjetja podjetja ne sodelujeta več. »Naša prošnja je, da se Nexperia Kitajska in Nexperia EU združita ter nadaljujeta normalno delovanje, saj je to, kar se dogaja, preprosto nerazumljivo in uničujoče za stotine podjetij v različnih industrijah,« je dejal predstavnik enega od avtomobilskih proizvajalcev.
Proizvajalci avtomobilov sicer dejavno iščejo alternativne vire čipov, saj lahko obstoječe zaloge poidejo v nekaj tednih in povsem ohromijo proizvodne linije.