Vsaka tretja kavarna ali nastanitveni objekt je kršil predpise, zaračunaval napačne cene ali neupošteval predpisanih normativov.

Čeprav turizem tudi ob zakonitem poslovanju prinaša dober zaslužek, še vedno preseneča število tistih, ki želijo privarčevati že pri osnovnih stroških, zato se raje odločajo za delo na črno kot za legalno oddajanje nastanitev.

Na to opozarjajo tudi podatki iz letnega poročila državnega inšpektorata, ki je še posebej zanimiv na področju turistične inšpekcije. Zbrali so jih pri Jutarnjem listu.

Povečano število kršitev pri oddajanju nastanitev

Turistični inšpektorji so se v letu 2024 osredotočili na nadzor turistične sezone, pri čemer so posebno pozornost namenili odkrivanju neregistrirane gostinske in turistične dejavnosti. Med vsemi opravljenimi nadzori je bilo v kar 11,9 % primerov ugotovljeno, da gre za neregistrirano opravljanje storitev – bodisi oddajanje nastanitev na črno bodisi delo na črno.

Dve tretjini ne plačata turistične takse

Poročilo sicer ne navaja točnega števila objektov, v katerih so bile ugotovljene nepravilnosti, a dejstvo je, da je bilo nezakonito poslovanje odkrito pri vsakem osmem nadzoru. Na inšpektoratu so pojasnili, da so delo na črno zaznali pri fizičnih osebah, ki se ukvarjajo z gostinsko ali nastanitveno dejavnostjo, pa tudi pri drugih pravnih subjektih.

Turistična inšpekcija je posebej nadzorovala tudi spoštovanje zakona o turistični taksi. V sklopu 1667 opravljenih nadzorov so odkrili 1201 kršitev, kar pomeni, da je bilo v 72 % primerov ugotovljeno nepravilno plačevanje ali celo utaja dajatev.

V letu 2024 je turistična inšpekcija skupaj izvedla 7547 nadzorov, pri čemer je 64,56 % objektov uspešno prestalo preizkus. To pa pomeni, da so pri kar 35,44 % objektov ugotovili kršitve predpisov.

Povedano preprosteje – več kot tretjina gostinskih in nastanitvenih objektov je v letu 2024 kršila zakonodajo. Med njimi se je tretjina izognila resnejšim sankcijam, medtem ko so bile ostalim zaradi resnosti kršitev izrečene predpisane kazni in ukrepi.

Najpogostejše kršitve v gostinskem sektorju

Kot pojasnjujejo na inšpektoratu, so bile najpogostejše kršitve povezane z:

  • neupoštevanjem predpisanega delovnega časa,
  • neomogočanjem pisne pritožbe gostom in
  • neupoštevanjem obveznosti glede označevanja prepovedi strežbe ali uživanja alkohola osebam, mlajšim od 18 let,

Inšpekcijski nadzori so pokazali tudi, da v nekaterih gostinskih objektih ni mogoče določiti normativov porabe živil za posamezno jed ali pijačo, cene storitev niso jasno izpisane ali pa se ne držijo objavljenih cen, niso izpolnjene minimalne tehnične zahteve in da vrsta in kategorija gostinskega objekta ni ustrezno označena.

Po podatkih iz letnega poročila je turistična inšpekcija nadzorovala različne subjekte, vključno s hoteli, kampi, zasebnimi izposojevalci, družinskimi kmetijami, pristanišči navtičnega turizma, turističnimi agencijami in podjetji, ki turistom oddajajo športno-rekreacijsko opremo.

Priporočamo