Njune inovacije so zmanjšale hrup letala za kar 65 odstotkov, emisije CO2 na potnika pa za četrtino v primerjavi s prejšnjim modelom. Letalski hrup je po mednarodnih merilih eden glavnih povzročiteljev zdravstvenih težav in odporov lokalnih skupnosti. Prav ta izziv je leta 2006 spodbudil Carma, vodilnega Embraerjevega strokovnjaka za aeroakustiko, in Catalana, profesorja aerodinamike na Univerzi v São Paulu, da sta v sodelovanju z evropskimi partnerji razvila vrsto inovacij.
Z optimizirano obliko trupa, zatesnitvijo rež na krilih, podaljšanimi krilnimi konicami ter manjšim repom sta zmanjšala aerodinamični upor, izboljšala učinkovitost in občutno utišala vzlete ter pristanke. Letala E2 so z njunimi izboljšavami primernejša za vzlet in pristanek na gosto poseljenih letališčih, delujejo ob nižjih stroških in z manjšim vplivom na okolje, ob uporabi trajnostnejših goriv pa lahko zmanjšajo emisije celo do 85 odstotkov.