Prvi prosti dan na 112. dirki po Franciji je več kot očitno dobro del vsem kolesarjem, saj so enajsto etapo začeli vsi na vso moč. Prvi dve uri dirkanja v Toulousu in okolici so premagali s povprečno hitrostjo, višjo od 50 kilometrov na uro. Kljub temu, da je imela etapa kar 1750 višinskih metrov, pa je povprečna hitrost tudi ob koncu znašala več kot 48 kilometrov na uro. Etapa, ki je na papirju veljala za ogrevanje nog za tridnevni spektakel v Pirenejih, je bila tako veliko bolj zanimiva od pričakovanj.

UAE: Spoštovanje glavnini

»Bil se bo neizprosen boj za pobeg, morda pa ga sploh ne bo, ker bomo ves čas kolesarji skakali drug za drugim,« je pred etapo dejal Luka Mezgec. Še enkrat več se je pokazalo, koliko izkušenj ima 37-letni Gorenjec, ki je bil pravi vedeževalec ob napovedi razpleta etape. »Na koncu pa bo imel največ moči Mathieu van der Poel,« je še dodal član moštva Jayco-AlUla, kar je bila pravzaprav edina napaka ob njegovem predvidevanju.

Po neizprosnih napadih v prvem delu sta se na koncu res izoblikovali dve skupinici, ki sta se oddaljili od glavnine, ki pa tudi ni imela mirnega dne. Kljub temu, da se niso borili za končno zmago, so na zadnjih kratkih vzponih potekali hudi boji, pet kilometrov pred ciljem pa si je napako privoščil Tadej Pogačar. Najboljši kolesar na svetu je še enkrat več potrdil, kako nepredvidljiv šport je kolesarstvo. Naredil je napako in padel.

Veliko nagrado za fair play pa si zaslužijo njegovi tekmeci, ki napake Slovenca niso izkoristili in so upočasnili tempo ter Pogiju dovolili, da je na cilj prišel skupaj z njimi. To so storili kljub temu, da spremljevalnih vozil ni bilo blizu in je slovenskemu šampionu moral pomagati celo nevtralni mehanik, da sta s skupnimi močmi ponovno namestila verigo. »Tadej je v redu, vse pohvale celotni glavnini za spoštovanje,« je bilo sporočilo moštva UAE Emirates-XRG, ko so kolesarji prečkali ciljno črto, in zahvala za izjemno športno potezo vseh, ki bi lahko profitirali ob težavah Slovenca.

Vedeli smo, da bo prvih enajst dni hektičnih in se tudi to lahko zgodi. Na srečo so prvi podatki taki, da je z njim vse v redu, a ga mora pregledati še ekipni zdravnik. Zahvala pa vsem konkurentom za zelo športno potezo.

Andrej Hauptman
športni direktor ekipe
UAE Emirates-XRG

»V avtu nastane šok, ko izveš, da je Tadej padel. Bili smo gotovo minuto ali dve zadaj, saj so na vzponu nastale razlike. Vedeli smo, da bo prvih enajst dni hektičnih in se tudi to lahko zgodi. Na srečo so prvi podatki taki, da je z njim vse v redu, a ga mora pregledati še ekipni zdravnik. Zahvala pa vsem konkurentom za zelo športno potezo,« je izjemno dramo v zaključku etape skozi svoje oči opisal športni direktor ekipe UAE Andrej Hauptman.

Velika zmaga za Norvežana, ki ni vedel, ali bo sploh dirkal

Med desetimi kandidati za etapno zmago je bil tudi favorit Luke Mezgeca, a nizozemski šampion ni imel najmočnejših nog med desetimi kolesarji, ki so ostali v igri za etapno zmago. Med njimi žal ni bilo Mateja Mohoriča. »Zagotovo etapa, ki je podčrtana v mojem načrtu. Treba se bo prebiti v pobeg in tam ne zamuditi odločilne akcije,« si je želel Matej Mohorič, ki pa ni imel moči, da bi se ob izjemnih hitrostih na začetku dneva izstrelil med ubežnike.

Za izjemen uspeh ekipe Uno-X Mobility je poskrbel Norvežan Jonas Abrahamsen, ki je bil na ciljni črti močnejši od sotekmovalca Luke Mezgeca Maura Schmida. »Pred štirimi tedni sem padel na prvi etapi dirke po Belgiji in si zlomil ključnico. Jokal sem, ker sem bil prepričan, da ne bom nastopil na dirki po Franciji, a sem že naslednji dan treniral na domačem trenežerju in naredil vse, da sem lahko na dirki. Schmid je bil izjemno močan, a sem si rekel, moram dobiti to etapo,« je bil povsem iz sebe Jonas Abrahamsen, ki je poskrbel za svojo prvo zmago na dirki po Franciji in tudi prvo svoje ekipe. Na tretjem mestu je etapo zaključil van der Poel, ki mu je zmanjkalo nekaj metrov ceste, da bi ujel ubežnika, ki sta bila na čelu dirke od samega začetka.

Kolesarske iskrice

Joao Almeida blizu
podaljšanja pogodbe

Za portugalskim kolesarjem so težki dnevi. V sedmi etapi dirke po Franciji je grdo padel in si zlomil rebro. Zvesti pomočnik Tadeja Pogačarja je pokazal svojo borbenost in kljub hudi poškodbi odpeljal tudi osmo etapo, v deveti pa je priznal premoč bolečinam in odstopil. Po težkih dnevih pa ima Portugalec znova razloge za dobro voljo, saj je povsem blizu podaljšanja pogodbe z najboljšo ekipo na svetu ta hip UAE Emirates-XRG. Sedanja ga z ekipo veže do konca prihodnjega leta, 26-letnik pa je blizu podaljšanja do konca sezone 2028. Slovenski as ima z ekipo pogodbo sklenjeno vse do konca sezone 2030.

Organizatorji ne marajo
konkurence

Podjetje A.S.O. je organizator največje kolesarske dirke na svetu. Razumljivo je, da si tako želijo vse pravice na dirki zadržati zase, žal pa so prekoračili tudi meje dobrega okusa. Kolesarski novinarji ter tudi najboljša moštva se radi opiramo na podatke, ki jih posreduje ekipa Pro Cycling Stats (PCS). Ekipa je znana po tem, da dirke obiskuje s svojim avtodomom, ki je navadno parkiran nekaj kilometrov pred ciljno črto. Vedno so ustrežljivi in ponudijo tudi kavo, če jih prideš pozdravit. Organizatorji dirke so tokrat zahtevali njihov umik z dirke, na koncu pa sprejeli sklep, da ekipa lahko še vedno deluje na terenu, a brez lastnega oglaševanja. V tem trenutku pa so pri A.S.O. še bolj srečni, saj je avtodomu odpovedal menjalnik in ekipa ne more delovati s terena, vseeno pa stalno posodablja svojo spletno stran z zanimivimi kolesarskimi statistikami.

Pedersen: Plačujemo
davek preteklosti

Vsako leto znova na dirki po Franciji zakrožijo govorice o dopingu v kolesarstvu. Zaradi črne preteklosti športa je to tema, ki ne more biti pozabljena. Kolesarji ves čas poudarjajo, da gre zgolj za črno preteklost. Čeprav ne nastopa na letošnjem Touru, so nova namigovanja na doping zelo razburila Danca Madsa Pedersena, ki je letos na dirki po Italiji osvojil ciklamno majico najboljšega sprinterja. »Plačujemo davek preteklosti. Zelo me boli, ko slišim namigovanja na doping in moramo mi odgovarjati za napake iz preteklosti. Sam sem denimo 136 dni vsak dan do grama natančno užival predvideno hrano, da sem se pripravil na dirko Pariz–Roubaix. To zahteva ogromno časa in odrekanja. Naredim veliko stvari, da sem na nivoju, kjer sem, zato me toliko bolj boli, ko podvomijo o mojih dosežkih,« je odločen kolesar Lidl-Treka.

Spektakel v Pirenejih

Za kolesarji je uvodnih in izjemno razburljivih enajst etap, zdaj pa prihaja čas za res pravo merjenje moči. Od četrtka do sobote bodo svoje noge preizkušali na zahtevnih vzponih v Pirenejih. »Pričakujem izjemno hitro dirkanje in velike razlike. To je naš teren in se ga zelo veselim,« je Tadej Pogačar na prost dan napovedal izjemno napadalni drugi teden. Pogi je po koncu etape prejel tudi opravičilo Tobiasa Johannessena, ki je nekako povzročil padec prvega favorita. »Vsa skupina se je premaknila na desno in sem le sledil potezi, Tadej pa je bil na radiu in se je zaletel vame. Ničesar se ni dalo narediti. Izjemno mi je hudo, da je padel. Tega resnično nisem želel. Takoj sem prišel do njega in se mu opravičil, a mislim, da nisem naredil nič narobe,« je povedal sotekmovalec etapnega zmagovalca, ki je bil nasmejan zaradi ekipnega uspeha. »Malce sem odrgnjen, a sem prestal že hujše. Navadno je tako, da dan po padcu nisi najboljši, a zagotovo bom v gorah dal vse od sebe. Še enkrat pa bi se rad zahvalil vsem tekmecem, ki so počakali. Morda ne bi vzeli veliko časa, a bi sam moral iti zelo v rdeče, tako pa je bila vrnitev lažja,« pa je po padcu sporočil Pogi. 

Kolesarske iskrice

Joao Almeida blizu
podaljšanja pogodbe

Za portugalskim kolesarjem so težki dnevi. V sedmi etapi dirke po Franciji je grdo padel in si zlomil rebro. Zvesti pomočnik Tadeja Pogačarja je pokazal svojo borbenost in kljub hudi poškodbi odpeljal tudi osmo etapo, v deveti pa je priznal premoč bolečinam in odstopil. Po težkih dnevih pa ima Portugalec znova razloge za dobro voljo, saj je povsem blizu podaljšanja pogodbe z najboljšo ekipo na svetu ta hip UAE Emirates-XRG. Sedanja ga z ekipo veže do konca prihodnjega leta, 26-letnik pa je blizu podaljšanja do konca sezone 2028. Slovenski as ima z ekipo pogodbo sklenjeno vse do konca sezone 2030.

Organizatorji ne marajo
konkurence

Podjetje A.S.O. je organizator največje kolesarske dirke na svetu. Razumljivo je, da si tako želijo vse pravice na dirki zadržati zase, žal pa so prekoračili tudi meje dobrega okusa. Kolesarski novinarji ter tudi najboljša moštva se radi opiramo na podatke, ki jih posreduje ekipa Pro Cycling Stats (PCS). Ekipa je znana po tem, da dirke obiskuje s svojim avtodomom, ki je navadno parkiran nekaj kilometrov pred ciljno črto. Vedno so ustrežljivi in ponudijo tudi kavo, če jih prideš pozdravit. Organizatorji dirke so tokrat zahtevali njihov umik z dirke, na koncu pa sprejeli sklep, da ekipa lahko še vedno deluje na terenu, a brez lastnega oglaševanja. V tem trenutku pa so pri A.S.O. še bolj srečni, saj je avtodomu odpovedal menjalnik in ekipa ne more delovati s terena, vseeno pa stalno posodablja svojo spletno stran z zanimivimi kolesarskimi statistikami.

Pedersen: Plačujemo
davek preteklosti

Vsako leto znova na dirki po Franciji zakrožijo govorice o dopingu v kolesarstvu. Zaradi črne preteklosti športa je to tema, ki ne more biti pozabljena. Kolesarji ves čas poudarjajo, da gre zgolj za črno preteklost. Čeprav ne nastopa na letošnjem Touru, so nova namigovanja na doping zelo razburila Danca Madsa Pedersena, ki je letos na dirki po Italiji osvojil ciklamno majico najboljšega sprinterja. »Plačujemo davek preteklosti. Zelo me boli, ko slišim namigovanja na doping in moramo mi odgovarjati za napake iz preteklosti. Sam sem denimo 136 dni vsak dan do grama natančno užival predvideno hrano, da sem se pripravil na dirko Pariz–Roubaix. To zahteva ogromno časa in odrekanja. Naredim veliko stvari, da sem na nivoju, kjer sem, zato me toliko bolj boli, ko podvomijo o mojih dosežkih,« je odločen kolesar Lidl-Treka.

Priporočamo