»Kje lahko podpišem za peto Vuelto? Sam sem pripravljen. Najprej si želim še kaj zmagati. Na zadnjih dirkah sem bil kar precej oddaljen od tega. Vsekakor bi bilo prelepo, če bi lahko vse zaokrožil s peto skupno zmago na dirki po Španiji,« je pred dnevi na medijskem dnevu svoje ekipe Red Bull-Bora-Hansgrohe s svojim smislom za humor povedal Primož Roglič.

Zasavski orel takrat še ni vedel, kaj ga čaka na 81. kolesarski dirki po Španiji, saj trasa še ni bila znana. Vedel je le, da se bo začela v njegovi dnevni sobi oziroma natančneje v Monaku. 

Startali bodo povsem v stilu formule ena, saj se bo posamični kronometer začel pred znamenito igralnico in končal na bulvarju Alberta I., kjer je vedno tudi cilj najprestižnejše dirke formule.

Tako se bo Vuelta že tretjič zapored začela v tujini, skupno pa šele sedmič. Trasa 81. izdaje bo potekala po kar štirih državah, saj bo iz Monaka najprej zavila v Francijo in nato v Andoro, preden se bo vrnila v domovino.

Vročina in gore

»Trasa za leto 2026 ima veliko mediteranskega pridiha, vse od začetka v Monaku do zaključka v Andaluziji. Dirka bo potekala skozi zgodovinska mesta, čez osupljive prelaze in se končala na edinstvenem prizorišču – utrdbi Alhambra, rdeči trdnjavi Granade,« je traso na kratko opisal direktor dirke Javier Guillen.

Organizatorji so na predstavitvi trase pojasnili, da bo Vuelta 2026 ena najtežjih v zgodovini. Nenavadno za špansko pentljo bodo na sporedu kar tri etape daljše od 200 kilometrov. Sicer pa je na zemljevidu devet nekoliko lažjih etap in deset gorskih, od tega se jih kar sedem konča s ciljnim vzponom (Font Romeu, Valdelinares,  Alto de Aitana, Calar Alto, La Pandera, Penas Blancas in Collado del Alguacil v Sierri Nevadi). 

Kolesarji bodo morali opraviti tudi z dobrimi 40 kilometri dveh ravninskih voženj na čas. Skupno bodo morali v 3275 kilometrih premagati neverjetnih 58.156 višinskih metrov.

Težav pa jim ne bodo povzročale le izjemno strme ceste, ampak tudi predvidena huda pripeka. Vse od dvanajste etape trasa poteka po pokrajini Andaluzija, kjer ob koncu avgusta in v začetku septembra temperature ob morju presegajo 40 stopinj Celzija.

Veliko težav z zaključkom

Organizatorji so pri sestavi trase imeli največ težav pri iskanju zaključka dirke. Zaradi propalestinskih protestnikov, ki so letos prekinili parado šampionov v Madridu, je bilo kmalu jasno, da karavana tokrat ne bo zavila v špansko prestolnico.

Najprej so napovedovali, da bodo veličasten in izjemno zahteven zaključek gostili na Kanarskih otokih, a so se mu tam odpovedali. Tudi zanje je bil glavni razlog prisotnost ekipe Israel Premier Tech, čeprav je ta vmes spremenila ime v NSN, sedež pa prestavila v Švico. Organizatorjev na Kanarskih otokih ni prepričalo niti dejstvo, da je soustanovitelj podjetja NSN nekdanji vrhunski španski nogometaš Andres Iniesta.

Rešitev so našli v Granadi, da pa je tudi zaključek ostal izjemno zahteven, so organizatorji trasi zadnjih dveh dnevov speljali v okoliško Sierro Nevado, kjer bo prav predzadnji dan na sporedu kraljevska etapa z več kot pet tisoč višinskimi metri. 

Na dirki bodo vse oči uprte v Primoža Rogliča, ki bo lovil rekordno peto rdečo majico. Za zdaj je načrtovano, da bodo njegovi največji konkurenti pri izjemnem podvigu Joao Almeida (UAE Emirates-XRG), Enric Mas (Movistar), Mattias Skjelmose (Lidl Trek), Matthew Riccitello (Decathlon CMA CGA) in Jarno Widar (Lotto Intermarche). 

Priporočamo