Prva etapa dirke po Algarveju je sicer potekala po pričakovanem receptu, saj so ekipe najhitrejših kolesarjev v sprintih nadzorovale razmeroma nenevarno ubežno skupino. Glavnina jo je ujela 24 km pred ciljem, v Lagosu pa je bilo vse pripravljeno za sprint glavnine.Toda v zadnjem kilometru je večina kolesarjev zavila v napačno smer v krožišču ter po vzporedni cesti peljala mimo ciljne črte, medtem ko je po pravi strani etapo do konca odpeljal Ganna.
Ta je ubral pravo smer v krožnem prometu okoli 500 m do konca in zanesljivo prečkal ciljno črto kot prvi. Sprva se je zdelo, da bo to njegova 34. zmaga v karieri, a so se organizatorji ob vsem kaosu in kritikah odločili odpovedati oziroma razveljaviti prvo etapo brez uradnega zmagovalca. Drugi je sicer skozi cilj pripeljal Francoz Romain Gregoire (Groupama-FDJ), tretji pa Švicar Jan Christen (UAE Team Emirates).
V vsem kaosu je bil sprva šesti s sekundo zaostanka najboljši od Slovencev Gal Glivar (Alpecin-Deceuninck), na desetem mestu pa je končal Jan Tratnik (Red Bull-BORA-hansgrohe) s sedmimi sekundami zaostanka, a bosta oba slovenska predstavnika ostala brez solidnih uvrstitev. Roglič je tako kot večina ostalih kolesarjev peljal po napačni strani slabo označenega krožišča.
»Videli ste lahko, da v zadnjem kilometru deviacija poti za uradna vozila in motorje ni bila blokirana. In logično je, da kolesarji v tem primeru kot vselej sledijo motorjem. Zame je to nekaj absurdnega, da trpimo 190 km in pridemo do kar najboljšega izhodišča za sprint, potem pa je vse zaman,« je v izjavi za Eurosport dejal Avstrijec Marco Haller, še lani Rogličev moštveni kolega pri Red Bullu, zdaj pa kolesar ekipe Tudor Pro. »To je neslana šala. V tem primeru bi morali tudi organizatorji in uradniki nositi določene posledice. Ne morejo vselej zgolj kolesarji nositi vso krivdo, saj smo v takih trenutkih vedno vročih glav. Frustrirajoče je,« je še dodal Avstrijec.
To je sicer zgolj zadnji v vrsti incidentov na dirkah v zadnjih tednih, potem ko so na preizkušnji Etoile de Besseges v Franciji na trasi vozili celo avtomobili in povzročili nekaj padcev, konec zadnje etape dirke po Provansi pa je zaznamoval padec sprinterjev v zadnjih nekaj 100 m zaradi ležečih policajev.
V četrtek bo na sporedu prva ključna etapa v boju za skupno zmago. Kolesarje namreč čaka 177,6 km dolga in zelo razgibana trasa med Lagoo ter vrhom na Alto da Foia (8,5 km/5 %). Skupno bodo morali premagati 2800 višinskih metrov.
Dirka se bo končala v nedeljo, ko bo na vrsti slabih 20 km dolga vožnja na čas.