Za kolesarji na 108. dirki po Italiji je uvertura v Albaniji. Po treh etapah je težko delati zaključke, saj je dirka šele v povojih, vseeno pa so se pokazale prve smernice. Za zdaj gre vse v smer slovenskih ljubiteljev, saj je Primož Roglič (Red Bull-Bora-Hansgrohe) prikazal zavidljivo raven kolesarstva, še bolj pozitivno pa je dirkanje njegove ekipe, ki ga je lani nekajkrat pustila na cedilu, tokrat pa je svojega kapetana suvereno vodila mimo vseh pasti slabih albanskih cest.
»Da je Primož v odlični formi, me ni presenetilo. Zanj vemo, da na dirko vedno pride odlično pripravljen. Priznam pa, da me je presenetila ekipa, kako ga je v prvih etapah vodila in bila vedno tam, kjer je treba biti. Zelo lepo so delovali in če bodo do konca tako kompaktni, bo to zelo dobro za Primoža, zadovoljni pa bomo tudi vsi mi,« je prvo stanje moči Primoža Rogliča in njegovega moštva Red Bull-Bora-Hansgrohe opisal Primož Čerin.
Albanija ga je razočarala
Za kolesarje je bilo dirkanje v Albaniji neznanka. Čeprav se je tridnevni uvod končal z »zgolj« dvema odstopoma, kar je povsem v skladu s statistiko, je bil nekdanji kolesar nad stanjem cest razočaran. »Verjamem, da so nekateri pričakovali še bistveno slabše, sam pa sem kljub temu razočaran. Mislil sem, da bodo za takšno dirko vsaj na teh odsekih preplastili asfalt in podobno,« nam je svoje videnje razložil 62-letnik.
Ni mogel niti mimo nevarnega trenutka, ki se je končal srečno, ko je na cesto skočila koza. »Na srečo je bila dovolj pametna, da je skočila bočno. Če bi šla z glavo naprej, bi se končalo veliko huje,« je pripomnil in nato še enkrat izrazil razočaranje. »V kolesarstvu se zadnja leta toliko govori o varnosti, potem pa se dogajajo takšne stvari. Čas je že, da bi se izognili tem stvarem, veliko več bi se dalo narediti za varnost. Navsezadnje je bilo tudi padec Lande (Mikel, op. p.) težko gledati. V zaključku takšne etape s toliko nezaščitenega betona se pri takšnih hitrostih hitro lahko zgodi kaj hudega. Organizatorji in Mednarodna kolesarska zveza imajo znotraj svojih organizacij veliko nekdanjih kolesarjev, ki bi ob natančnem ogledu trase to lahko predvideli in bi bilo za varnost poskrbljeno bolje,« je Primož Čerin pojasnil, da je odstop enega od favoritov Mikela Lande tudi posledica neodgovornosti prirediteljev.
Potem ko smo že po telefonskem pogovoru slišali, da je Primož Čerin zelo razočaran nad stanjem varnosti v svetu kolesarstva, smo se raje vrnili na tekmovalno plat dirkanja in predvsem analizo ekipe Red Bulla. »Kot rečeno, delovali so presenetljivo dobro. Ne smemo pa pozabiti, da so bili to prvi trije dnevi. Zagotovo bodo na dirki tudi še bolj rizične situacije,« je poudaril izkušeni sogovornik. Strinjal pa se je z našo trditvijo, da je za velik preskok v taktičnem smislu dirkanja ekipe, ki je lani delala ogromno napak, zaslužen Jan Tratnik.
Jan Tratnik velika okrepitev za ekipo
Odlični slovenski pomočnik se je letos pridružil ekipi in ima na Giru vlogo cestnega kapetana, ki razporeja moštvo po cesti. »Velike ekipe imajo na cesti vedno tekmovalca, ki zna v pravem trenutku povzdigniti glas ali pa pohvaliti dobro delo ekipe. Jan je s svojimi izkušnjami zelo primeren za to delo. Bil je že v veliko ekipah, deloval je s številnimi različnimi kapetani in kot tekmovalec ima vedno odličen pregled nad dogajanjem na dirki, kar je zelo pomembno tudi za Primoža, da je lahko bolj razbremenjen,« je Syuka in njegovo delo pohvalil Čerin.
Jan Tratnik je tudi v odlični formi, kar je dokazal z enajstim mestom na kronometru. Za kapetana za skupno uvrstitev je zelo pomembna tudi njuna konstitucijska podobnost, saj je Roglič ob svojem nastopu v slušalko prejemal primerjave s časi svojega prijatelja, in ne tedaj vodilnega kolesarja na dirki. »Primož si je Janovo vožnjo ogledal že iz avtomobila. Za kronometer sta zelo podoben tip kolesarja in tako je veliko lažje dobil občutek, kako dobro mu gre na poti. Joshua Tarling je povsem drugačen tip kolesarja in član druge ekipe, tako da ekipa ni imela na voljo toliko podatkov. Zato je prejemal podatke o Janovem času,« je še razložil Primož Čerin.
Nekdanji kolesar, ki je v svoji karieri trikrat odpeljal Giro, se je dotaknil tudi zavezništva, ki sta ga sklenili ekipi Red Bulla in Lidl-Treka. »Ne morem reči, kaj si ekipe v pelotonu želijo,« je najprej ovrgel trditev, da ekipe v karavani že nekoliko težko spremljajo prevlado moštva UAE Emirates in se zato lažje dogovorijo za sodelovanje. »Vsi si želijo kakšne etape, trenutna situacija pa gre na roke ekipi Bore in Lidl-Treka, tako da verjamem, da si bodo pomagali tudi v naslednjih nekaj dneh, preden pridejo na vrsto prvi klanci. Dejstvo pa je, da je moštvo UAE najmočnejše na seznamu in nihče si ne želi priti v kombinacijo z njimi.«
Za konec je beseda stekla o tem, da se Primož Roglič, čeprav jo je sedaj predal, rožnate majice ni otepal, kot se je navadno majice vodilnega v začetnih dnevih tritedenskih dirk. »Kljub svojim letom se Primož odlično prilagaja načinu dirkanja. Danes se vse razvija v smer, da je treba biti bolj agresiven in to sedaj razume tudi Roglič. Predvsem je to še posebno dobrodošlo na Giru, kjer v zadnjem tednu velikokrat igra vlogo tudi vreme in se ne moreš vedno zanašati na to, da boš dirko dobil takrat,« je Čerin potrdil, da zanj ni presenečenje, da je slovenski as že uvodoma zelo visoko v skupnem seštevku dirke.