Najboljši smučarski skakalci so prvič v sezoni zbrani na letalnici. Poleti se odvijajo na letalnici Heinija Klopferja v Oberstdorfu. Gre za prve po aprilskem neverjetnem poletu Rjojuja Kobajašija na Islandiji, kjer je z 291 metri postavil neuradni svetovni rekord. Japonec je s svojim športnim projektom, ki ga je skrbno organiziral njegov sponzor, začel revolucijo v smučarskih poletih, saj je na Mednarodno smučarsko zvezo (FIS) s svojim poletom sprožil pritisk, da se morajo največje letalnice na svetu povečati, da bodo še naprej zanimive za gledalce in tudi skakalce same. »Tukaj v Oberstdorfu letalnica ne dopušča niti približno tako dolgih poletov, kot je bil tisti Kobajašijev, zato se nanj ta konec tedna ne bomo veliko ozirali, se je pa po njegovem poletu spomladi, poleti in jeseni veliko dogajalo tudi pri FIS. Sem skoraj prepričan, da bo po koncu sezone prišlo do spremembe pravila glede velikosti letalnic. Tako se bodo določene letalnice lahko povečale in se bomo na tak način približali Kobajašijevim poletom,« nam je zaupal Aljoša Dolhar, ki je v Oberstdorfu tehnični delegat, sicer pa v Planici vsako leto opravlja funkcijo vodje tekmovanja in je specializiran za tekme v poletih.
Kobajaši še vedno uživa tudi na obstoječih letalnicah
»V Planici si zagotovo želimo povečati letalnico med prvimi, saj si želimo svetovni rekord znova vrniti v Slovenijo,« je priznal Dolhar. Verjame pa, da bodo letalnice ob spremembi pravil povečali tudi v Kulmu in Vikersundu, žal pa je zaradi različnih dejavnikov ne bodo povečevali v Oberstdorfu.
Po dveh poletih za trening in enem kvalifikacijskem skoku je svoje izkušnje strnil tudi začetnik revolucije v poletih Rjoju Kobajaši. »Vedno uživam v poletih. Tudi ta skakalnica v Oberstdorfu mi je zelo všeč,« je povedal Japonec. »Veselim se, da bodo skakalnice povečali. Zagotovo bo še bolj zanimivo in zagotovo smo skakalci sposobni tekmovati tudi na večjih letalnicah,« je dodal. »Vsi skakalci si želimo večjih letalnic in to so zelo dobrodošle novice. Že danes se je na primer videlo pri Forfangu, da če bi bila letalnica večja, bi lahko letel še veliko dlje,« povečanje letalnic podpira tudi Domen Prevc, ki v skakalni karavani slovi kot eden najboljših letalcev na svetu.
Zajcu se bo kamen odvalil od srca šele v nedeljo
Domen Prevc je sloves izjemnega letalca potrdil tudi v včerajšnjih kvalifikacijah, ko je v težkih razmerah poletel 220,5 metra in na koncu le za desetinko točke zaostal za Johannom Andrejem Forfangom, ki je imel z 236 metri najdaljši polet včerajšnjega dneva, a je pri doskoku podrsal. »V kvalifikacijah mi je uspel pravi polet, čeprav se dan zame ni najbolje začel (v prvem skoku za trening je poletel le 156,5 metra z veliko težavami v zraku, op. p.). Vseeno pa mi zvezde niso bile naklonjene s tisto desetinko točke, da bi danes zmagal,« je prvi dan na letalnici opisal Domen Prevc. Zaradi minimalne razlike v korist Norvežana je ostal brez denarne nagrade v višini 4000 švicarskih frankov, ki jo prejme zmagovalec kvalifikacij na letalnici.
Vsa slovenska ekipa je pokazala povsem drugačen obraz kot v večini sezone doslej, saj so se na tekmo brez težav prebili tudi Anže Lanišek (6. mesto), Timi Zajc (14.), Lovro Kos (27.), izpadel pa je Rok Oblak (47.). Izjemno se je konca tedna na letalnici veselil predvsem Timi Zajc, ki za seboj nima najboljše sezone. »Kamen se mi bo odvalil od srca šele po koncu tedna, če mi bo ena tekma uspela, da bom zelo visoko uvrščen. Na poletih sicer resnično uživam, a najbolj se uživa takrat, ko letiš daleč,« si dolgih poletov danes (prva serija ob 16.30) in jutri (prva serija ob 16. uri), ko bosta na sporedu posamični tekmi za svetovni pokal, želi Timi Zajc.