Čeprav bo nova zvezdnica londonskega kluba izpustila začetek lige prvakinj, njen prestop ponazarja, kako hitro se ženski nogomet komercialno razvija, piše Deutsche Welle. »To je dobro znamenje za celoten ekosistem,« pravi nogometna agentka Jasmina Čović in dodaja: »Pred desetimi leti je bilo prestopov nogometašic z odškodninami zelo malo. Danes jih spremljamo vsak mesec.«
Do leta 2019 je bil najdražji ženski prestop Pernille Harder, za katero je londonski Chelsea odštel nemškemu Wolfsburgu 280.000 evrov. Takrat je bil to velik korak, danes so milijonski zneski stalnica. Razlog? Razprodani stadioni, rast televizijskih pravic, večji sponzorski vložki in medijska prepoznavnost najboljših igralk.
V petih letih med najbolj gledanimi športi
Poročilo družbe Nielsen Sports ocenjuje, da bi lahko ženski nogomet do leta 2030 postal med petimi najbolj gledanimi športi na svetu, z več kot 800 milijoni gledalcev. A rast ima svojo ceno – z višjimi plačami in odškodninami prihaja tudi nevarnost poglabljanja razlik med klubi in ligami.
»Ko v igro vstopijo milijonske številke, številni klubi temu tempu ne morejo več slediti,« opozarja Shona Young iz agencije Sportfive. »Tako nastaja še večji razkorak med bogatimi in revnimi ligami,« dodaja.
Prevladujejo štiri države
V Evropi tako kot pri moških zdaj pri ženskah prevladujejo štiri države – Anglija, Francija, Španija in Nemčija; čez lužo pa ohranjajo primat ZDA. A tudi med njimi so razlike vse večje. Čeprav ima Nemčija bogato tradicijo ženskega nogometa, so finančne številke precej nižje kot v Angliji ali ZDA. Bundesliga zasluži približno 5,2 milijona evrov na leto iz televizijskih pravic, angleška WSL 15 milijonov, ameriška NWSL pa kar 50 milijonov.
Tudi najdražji nemški prestop – Lena Oberdorf iz Wolfsburga v Bayern München leta 2024 – je stal le 450.000 evrov, torej manj kot tretjino odškodnine Grace Geyoro. »Nemška liga je še vedno konkurenčna, a finančno neprimerljiva z Anglijo in ZDA,« priznava agentka Čović. »Razlike so velike, a počasi se premikamo v pravo smer.«
Zvezde igralke, ne klubi
Po raziskavi agencije Sportfive ženske lige vse bolj gradijo občinstvo okoli posameznih igralk, ne klubov. Nemška reprezentantka Giulia Gwinn ima 632.000 sledilcev na instagramu, angleška kapetanka Leah Williamson 1,1 milijona, Američanka Alex Morgan pa kar 9,9 milijona.
»Oboževalci pri ženskah najprej sledijo igralki, šele nato klubu,« pravi Shona Young. »Ko igralka zamenja klub, jo navijači pogosto spremljajo naprej.«