Kar zadeva prihodnosti organizacije tekem svetovnega pokala v alpskem smučanju za ženske v Sloveniji, sta znani dve dejstvi. Prvo je, da bo Zlata lisica prvi januarski vikend v Kranjski Gori praznovala 60-letnico. Drugo pa, da bo Slovenija gostila alpske smučarske tekme tri sezone. Pogoj je bil s strani Mednarodne smučarske organizacije (FIS) jasen. Slovenija je dobila ženski tekmi svetovnega pokala pod pogojem, da bosta prvi januarski vikend, in sicer v Kranjski Gori.
Ker je predsednik Smučarske zveze Slovenije (SZS) Enzo Smrekar tudi član predsedstva FIS, iz prve roke prejema informacije o razmišljanjih in pogledih predsednika Johana Eliascha. »Po letih selitev Zlate lisice v Kranjsko Goro je v FIS zavladalo prepričanje, da se takšnega tveganja ne bi več šli,« je pojasnil Enzo Smrekar. Čeprav Maribor za organizacijo tekem ni bil več opcija, si je Smrekar prizadeval, da bi tekme vendarle ostale v Sloveniji. »Živimo v turbuletnih časih. Kdor misli, da je organizacija tekem na posameznem prizorišču samoumevna, se moti. Ko smo dobili možnost organizacije tekem v Kranjski Gori, smo jo sprejeli odprtih rok. Zavedamo se, da termin v prvem januarskem vikendu ni najboljši, saj so smučarska središča po vsem svetu takrat zaradi praznikov polna. Po drugi strani pa gre za enega najbolj gledanih terminov, kar je odlično izhodišče za pridobivanje sponzorjev,« dodaja predsednik SZS.
Najeli blagovno znamko
Ker je Zlata lisica do letos kljub številnim selitvam v zadnjem desetletju domovala na Štajerskem, so na SZS lokalnemu klubu ASK Branik ponudili organizacijo prireditve. Po večtedenskem premisleku je bil odgovor štajerskega kluba nikalen, saj organizacija na Gorenjskem za klub ni bila finančno izvedljiva. Na SZS so zavihali rokave ter se lotili dela. Povezali so se s planiško ekipo in kranjskogorskim klubom, ki bo marca organizator pokala Vitranc. Kot so povedali predstavniki SZS, so se odločili, da bodo tudi zaradi dejstva, ker Zlata lisica prihodnje leto praznuje jubilej, ASK Braniku za eno leto ponudili odkup najema blagovne znamke ter mu v težkih časih tudi malce finančno pomagali.
Smrekar poudarja, da bo sama tekma pokazala, koliko je dejansko vredna blagovna znamka Zlate lisice, medtem ko se FIS z imenom prireditve ne obremenjuje. V uradnih nazivih tekme so namreč sponzorji mednarodne zveze. Glede na to, da velikega interesa štajerskih podjetij za tekmo na Gorenjskem ni, je možno, da bo tekma za Zlato lisico 6. in 7. januarja organizirana sploh zadnjič,« si je ta čas težko predstavljati, da bo še kdaj gostovala v Mariboru. V časih, ko organizatorji tekem svetovnega pokala po vsem svetu čakajo v vrsti in si prizadevajo za organizacijo tekem, je bolj verjetno, da bodo posamična prizorišča organizirala tekme vsakih nekaj let, kot je to denimo praksa v biatlonu.
Šušteršič glavni operativec
Na SZS se dobro zavedajo, da je pri organizaciji tako pomembno kot športno tekmovanje tudi dogajanje na prireditvi in vlaganje v infrastrukturo, zato so se skromnega ciljnega prostora, ki ni v čast ne kranjskogorski občini ne Sloveniji, lotili z vso vnemo. Glavni operativec organizacije, ki bo imel tudi funkcijo generalnega sekretarja, bo Tomaž Šušteršič. Predsednik organizacijskega komiteja bo Luka Steiner, vodja priprave proge pa bo kar direktor reprezentanc Janez Slivnik. »V primerjavi z lansko izvedbo bodo stroški prireditve okrog četrt milijona evrov višji. Ogromen poudarek smo namenili prireditvenemu prostoru, da bi bila slika prireditve karseda veličastna. Uvedli bomo številne novosti, od zaslonov za spremljanje tekme, prostora za pomembneže, ki bo v dveh nadstropjih in bo imel zunanji podaljšek, do odra, na katerem bo v soboto med obema progama nastopil Magnifico, v nedeljo pa skupina Čuki,« je pojasnjeval Tomaž Šušteršič.
Na smučarski zvezi si bodo prizadevali, da bodo prireditev izpeljali s pozitivno ničlo. Organizacijska ekipa ima veliko izkušenj, sicer več z naslova smučarskih skokov in biatlona. Šušteršič pravi, da bo s tribuno, na kateri bo lahko sedelo dobrih tisoč gledalcev, v ciljni areni prostora skupno za pet do šest tisoč obiskovalcev. Da bi bil prostor čimbolj zaseden, so zelo aktivni s promocijami v tujini, predvsem avstrijskih, italijanskih, hrvaških in slovaških navijačih. Veliko pozornost so namenili tudi razmišljanju o cenah vstopnic, ki se ne zdijo zasoljene. »Zavedamo se tudi, da bomo prvič organizatorji tekme svetovnega pokala v alpskem smučanju. Zato bomo morda storili tudi kakšen spodrsljaj, za katerega se vnaprej opravičujemo. Hkrati pa obljubljamo, da ga bomo pri naslednjih izvedbah odpravili ter si prizadevali, da bomo vsako leto boljši,« obljublja Šušteršič.